MATERIAŁ REKLAMOWY
Dostępne w internecie platformy społecznościowe do dzielenia się zdjęciami takie jak Instagram czy profesjonalne witryny do zamieszczania prac autorskich to idealne miejsce dla wszelkiej maści freelancerów: grafików komputerowych, artystów koncepcyjnych, rysowników, animatorów i innych do prezentacji swojej twórczości. Dzięki nim mogą zainteresować swoim talentem np. wytwórnie filmowe czy studia gamedev.
Wśród twórców chwalących się przed światem w cyberprzestrzeni imponującymi kreacjami znajduje się m.in. Matías Vivanco Brellenthin, znany w sieci jako Brellias. Ten pochodzący z Chile młody projektant graficzny – artysta cyfrowy specjalizujący się w grafice 3D – publikuje swoje prace na Instagramie i w serwisie ArtStation. Jego styl często łączy nurt wizualny vaporwave z gatunkiem cyberpunk.
Jedna z ostatnich prac tego artysty nosi tytuł "Estrellitas", co w naszym języku oznacza "Małe gwiazdki". Przedstawia ona w formie animowanej grafiki 3D niebieskowłosą kobietę z warkoczem i rozłożonymi dłońmi, między którymi unosi się półksiężyc z krążącymi dookoła niego gwiazdkami. Jej mimika wyraża ciekawość pomieszaną jednak z lekkim strachem. Melancholijnej animacji towarzyszy podkład muzyczny.
By wykreować to ekspresyjne, bogate w żywe kolory i mistrzowsko wyteksturowane dzieło sztuki cyfrowej, chilijski twórca musiał najpierw zwizualizować i przetworzyć istniejący model kobiety w 3D, a następnie przeprowadzić proces odszumiania, dokonać korekty kolorów, zrobić edycję wideo i ustalić zakres barw. I tak oto powstała intrygująca praca, która podkreśla, że ciekawość, choć może wywoływać różne emocje – zarówno te radosne, jak i te bolesne – jest zawsze źródłem potrzebnych w życiu zmian i rozwoju.
Kolejnym utalentowanym, tworzącym treści 3D artystą, którego twórczości warto się przyjrzeć w kontekście ewolucji współczesnych narzędzi graficznych, jest Brandon Tieh. Obecny również na platformie ArtStation amerykański twórca koreańskiego pochodzenia pracuje jako artysta od światła w Gearbox Software, studiu znanym z serii gier "Borderlands". W swoich pracach oddaje wielką miłość do gatunku fantasy.
Do własnego portfolio Brandon Tieh dołączył niedawno fantazyjne dzieło pt. "Magic Valley" ("Magiczna Dolina"). Żywa scena, zainspirowana widokami z gier wideo, animacji anime i komiksów manga, prezentuje prowadzącą do fantastycznego świata gigantyczną bramę na trawiastym i zamglonym polu, z widocznymi w tle górami i obeliskami. Na jednym z ujęć pojawia się niewielka postać zmierzającą do nieziemskich wrót.
Przygotowanie magicznego dzieła rozpoczęło się od szkicu koncepcyjnego z niewielką bramą lężącą pod drzewem w bagnistym lesie. Grafik sięgnął po zasoby takie jak trawa i skały z popularnej biblioteki skanów 3D. Kolejne kroki polegały na modelowaniu drzwi, akceleracji oświetlenia i okluzji otoczenia, renderingu obelisków i zastosowaniu tekstur. Zwieńczeniem prac było połączenie wszystkich elementów i zbudowanie kompletnej sceny w silniku graficznym wspieranym przez sztuczną inteligencję (AI).
Co łączy "Estrellitas" z "Magic Valley", poza widocznym talentem autorów i ich zamiłowaniem do fantastycznych postaci i światów? Oba dzieła sztuki cyfrowej powstały przy wsparciu platformy NVIDIA Studio, na którą składają się trzy komponenty: sprzęt (laptopy oraz komputery stacjonarne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX), dedykowane sterowniki NVIDIA Studio oraz wspierające twórców oprogramowanie.
W grafice 3D stworzonej przez Brelliasa karta GeForce RTX przyspieszyła odszumianie w aplikacji Blender oraz skróciła czas pracy poświęconej na poprawę kolorystyki. Pomogła też w akceleracji renderingu animacji w programie Daz Studio. Technologia NVIDIA odegrała również kluczową rolę w dodaniu efektów oświetlenia ambientowego i ray tracingu oraz w skorzystaniu z wielu rozwiązań AI.
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX tchnęła też życie w pracę Tieha, użytkownika modelu GeForce RTX 4080 SUPER z superszybką pamięcią GDDR6X o przepustowości do 23 Gb/s. To właśnie platforma RTX pomogła wygenerować zasoby dla sceny w kilka sekund, wzmocniła fotorealistyczny rendering w programie Blender, poprawiła jakość obrazu w silniku Unreal Engine i przyspieszyła eksport gotowych elementów.
Oba przypadki pokazują, jak ogromne znaczenie w skutecznej i komfortowej pracy grafików 3D ma warsztat pracy w postaci wysokiej jakości sprzętu i oprogramowania – im jest on lepszy i bardziej stabilny, tym bardziej efektywne są działania twórców. Jeśli spodobały się wam produkcje powyższych artystów, zajrzyjcie na ich social media po więcej, a jeśli ciekawi/e jesteście możliwości NVIDIA Studio, odwiedźcie ten adres.