Matías Vivanco Brellenthin, znany w sieci jako Brellias, i Brandon Tieh to dwaj artyści 3D, którzy tworzą niesamowite dzieła sztuki cyfrowej. Do tworzenia swoich prac posiłkują się technologiami platformy NVIDIA Studio.
Matías Vivanco Brellenthin, znany w sieci jako Brellias, i Brandon Tieh to dwaj artyści 3D, którzy tworzą niesamowite dzieła sztuki cyfrowej. Do tworzenia swoich prac posiłkują się technologiami platformy NVIDIA Studio. Materiały prasowe / NVIDIA Studio

W mediach społecznościowych, nie wspominając już o dedykowanych platformach do prezentacji portfolio, możemy spotkać się z zapierającymi dech w piersiach pracami artystycznymi. Są one nie tylko wytworem nieznającej granic ludzkiej wyobraźni, ale także najnowszych technologii komputerowych. Czy zastanawialiście się kiedyś, jakie narzędzia pozwalają tworzyć takie cyfrowe dzieła sztuki? Oto odpowiedź.

MATERIAŁ REKLAMOWY

REKLAMA

Dostępne w internecie platformy społecznościowe do dzielenia się zdjęciami takie jak Instagram czy profesjonalne witryny do zamieszczania prac autorskich to idealne miejsce dla wszelkiej maści freelancerów: grafików komputerowych, artystów koncepcyjnych, rysowników, animatorów i innych do prezentacji swojej twórczości. Dzięki nim mogą zainteresować swoim talentem np. wytwórnie filmowe czy studia gamedev.

Wśród twórców chwalących się przed światem w cyberprzestrzeni imponującymi kreacjami znajduje się m.in. Matías Vivanco Brellenthin, znany w sieci jako Brellias. Ten pochodzący z Chile młody projektant graficzny – artysta cyfrowy specjalizujący się w grafice 3D – publikuje swoje prace na Instagramie i w serwisie ArtStation. Jego styl często łączy nurt wizualny vaporwave z gatunkiem cyberpunk.

Jedna z ostatnich prac tego artysty nosi tytuł "Estrellitas", co w naszym języku oznacza "Małe gwiazdki". Przedstawia ona w formie animowanej grafiki 3D niebieskowłosą kobietę z warkoczem i rozłożonymi dłońmi, między którymi unosi się półksiężyc z krążącymi dookoła niego gwiazdkami. Jej mimika wyraża ciekawość pomieszaną jednak z lekkim strachem. Melancholijnej animacji towarzyszy podkład muzyczny.

By wykreować to ekspresyjne, bogate w żywe kolory i mistrzowsko wyteksturowane dzieło sztuki cyfrowej, chilijski twórca musiał najpierw zwizualizować i przetworzyć istniejący model kobiety w 3D, a następnie przeprowadzić proces odszumiania, dokonać korekty kolorów, zrobić edycję wideo i ustalić zakres barw. I tak oto powstała intrygująca praca, która podkreśla, że ciekawość, choć może wywoływać różne emocje – zarówno te radosne, jak i te bolesne – jest zawsze źródłem potrzebnych w życiu zmian i rozwoju.

Kolejnym utalentowanym, tworzącym treści 3D artystą, którego twórczości warto się przyjrzeć w kontekście ewolucji współczesnych narzędzi graficznych, jest Brandon Tieh. Obecny również na platformie ArtStation amerykański twórca koreańskiego pochodzenia pracuje jako artysta od światła w Gearbox Software, studiu znanym z serii gier "Borderlands". W swoich pracach oddaje wielką miłość do gatunku fantasy.

Do własnego portfolio Brandon Tieh dołączył niedawno fantazyjne dzieło pt. "Magic Valley" ("Magiczna Dolina"). Żywa scena, zainspirowana widokami z gier wideo, animacji anime i komiksów manga, prezentuje prowadzącą do fantastycznego świata gigantyczną bramę na trawiastym i zamglonym polu, z widocznymi w tle górami i obeliskami. Na jednym z ujęć pojawia się niewielka postać zmierzającą do nieziemskich wrót.

logo
"Magic Valley", praca wykonana przez Brandon Tieh przy wsparciu platformy NVIDIA Studio. Brandon Tieh / ArtStation / https://www.artstation.com/artwork/49l9vW

Przygotowanie magicznego dzieła rozpoczęło się od szkicu koncepcyjnego z niewielką bramą lężącą pod drzewem w bagnistym lesie. Grafik sięgnął po zasoby takie jak trawa i skały z popularnej biblioteki skanów 3D. Kolejne kroki polegały na modelowaniu drzwi, akceleracji oświetlenia i okluzji otoczenia, renderingu obelisków i zastosowaniu tekstur. Zwieńczeniem prac było połączenie wszystkich elementów i zbudowanie kompletnej sceny w silniku graficznym wspieranym przez sztuczną inteligencję (AI).

Co łączy "Estrellitas" z "Magic Valley", poza widocznym talentem autorów i ich zamiłowaniem do fantastycznych postaci i światów? Oba dzieła sztuki cyfrowej powstały przy wsparciu platformy NVIDIA Studio, na którą składają się trzy komponenty: sprzęt (laptopy oraz komputery stacjonarne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX), dedykowane sterowniki NVIDIA Studio oraz wspierające twórców oprogramowanie.

W grafice 3D stworzonej przez Brelliasa karta GeForce RTX przyspieszyła odszumianie w aplikacji Blender oraz skróciła czas pracy poświęconej na poprawę kolorystyki. Pomogła też w akceleracji renderingu animacji w programie Daz Studio. Technologia NVIDIA odegrała również kluczową rolę w dodaniu efektów oświetlenia ambientowego i ray tracingu oraz w skorzystaniu z wielu rozwiązań AI.

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX tchnęła też życie w pracę Tieha, użytkownika modelu GeForce RTX 4080 SUPER z superszybką pamięcią GDDR6X o przepustowości do 23 Gb/s. To właśnie platforma RTX pomogła wygenerować zasoby dla sceny w kilka sekund, wzmocniła fotorealistyczny rendering w programie Blender, poprawiła jakość obrazu w silniku Unreal Engine i przyspieszyła eksport gotowych elementów.

Oba przypadki pokazują, jak ogromne znaczenie w skutecznej i komfortowej pracy grafików 3D ma warsztat pracy w postaci wysokiej jakości sprzętu i oprogramowania – im jest on lepszy i bardziej stabilny, tym bardziej efektywne są działania twórców. Jeśli spodobały się wam produkcje powyższych artystów, zajrzyjcie na ich social media po więcej, a jeśli ciekawi/e jesteście możliwości NVIDIA Studio, odwiedźcie ten adres.