Globalnie na przestrzeni ostatniego roku spółka osiągnęła wzrost przychodu na poziomie 26 proc. oraz 23,5 proc. wzrost liczby uczniów. Ponadto kluczowym krokiem dla firmy było przejęcie Lingumi, platformy opartej na sztucznej inteligencji, oraz wdrożenie w stałą ofertę Novakid konwersacyjnych zajęć grupowych w ramach World Kids Academy. O wynikach, przewidywaniach i trendach w branży EdTech na nadchodzący rok opowiedzieli Max Azarov, CEO Novakid oraz Ernest Jastrzębski, Dyrektor Sprzedaży w Polsce.
Rosnąca tendencja wykorzystywania technologii w edukacji rozpoczęła się w 2020 roku, gdy cały świat został zmuszony do przystosowania się do nowych realiów w czasie pandemii. W 2024 roku technologie edukacyjne przeszły z fazy adaptacji do etapu innowacji i personalizacji nauki. Rozwój sztucznej inteligencji w edukacji oraz popularyzacja modeli hybrydowych i mikronauczania to tylko niektóre z trendów, które ukształtowały ten sektor. To zaowocowało znacznymi wzrostami, między innymi dla platformy Novakid.
Przełomowy sukces Novakid w liczbach
W minionym, ósmym roku swojej działalności platforma Novakid odnotowała globalnie 40 proc. wzrost liczby przeprowadzonych lekcji indywidualnych. W Polsce ta internetowa szkoła języka angielskiego przeprowadziła niemal 1,2 miliona lekcji dla polskich uczniów, co stanowi rekord wśród wszystkich, ponad 50 krajów, w których działa marka. W kontekście globalnym Novakid odnotowała niemal 24-procentowy wzrost nowych użytkowników, którzy rozwijają swoje umiejętności językowe m.in. przy pomocy funkcji grywalizacji czy dostosowanych do nich metod dydaktycznych.
– Miniony rok pokazał wartość edukacji online i hybrydowych zasobów edukacyjnych dla rodziców na całym świecie. Branża EdTech nadal rośnie, ponieważ jej odbiorcy - rodzice i lektorzy - dostrzegają i inwestują w rozwiązania zaprojektowane w celu zwiększenia zaangażowania uczniów i zwielokrotniania ich postępów edukacyjnych – powiedział Max Azarov, dyrektor generalny Novakid. – Dla Novakid był to rok wyjątkowego wzrostu i innowacji – dodał Azarov.
Milowy krok - przejęcie platformy Lingumi
Przełomowym krokiem dla Novakid w 2024 roku było nabycie brytyjskiej platformy językowej EFL, Lingumi, oferującej interaktywne lekcje języka angielskiego wspomagane sztuczną inteligencją dla uczniów w wieku 2–7 lat. Jest ona jedną z najpopularniejszych aplikacji do nauki języka angielskiego w Azji. Na tym rynku korzystają z niej ponad 2 miliony użytkowników, a 70% z nich kontynuuje korzystanie po 12 miesiącach użytkowania. Dzięki temu Novakid rozszerzył swój zasięg i możliwości rozwoju w kontekście nowych grup wiekowych i inwestycji w nowe formy nauki i szkoleń. Ponadto transakcja ta dała dostęp użytkownikom platformy Novakid do ekosystemu nauki, który łączy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aplikację do samodzielnej nauki i zajęcia online na żywo z native-speakerami. Wraz z przejęciem Lingumi, przeznaczonego dla dzieci w wieku od 2 do 7 lat, Novakid umocnił swoją pozycję w segmencie dedykowanym dzieciom przedszkolnym.
Kto uczy się angielskiego online w Polsce?
W porównaniu do innych krajów polscy uczniowie dość późno rozpoczynają naukę języka angielskiego. Dzieci w wieku poniżej 4 lat stanowią niecałe 0,5 proc. wszystkich użytkowników platformy w Polsce, a największą grupę (35 proc.) stanowią nastolatkowie w wieku 7-9 lat. W wielu innych krajach popularniejszym rozwiązaniem jest rozpoczynanie nauki w Novakid w młodszym wieku.
Jeśli chodzi o podział na płeć, 53% uczniów Novakid to dziewczęta, nieznacznie przewyższające liczebnie chłopców.
Polscy klienci zdecydowanie preferują krótkoterminowe subskrypcje zapewniające lekcje z płynnie mówiącymi po angielsku nauczycielami, podczas gdy tylko 10% decyduje się na naukę z rodzimymi tutorami z krajów anglojęzycznych, takich jak USA czy Wielka Brytania.
–Polska to jeden z kluczowych rynków dla Novakid. Utrzymaliśmy pozycję lidera w segmencie nauki języka angielskiego online. Sukces ten jest wynikiem naszych ciągłych ulepszeń samego produktu, jego użyteczności i treści, a także kompleksowych szkoleń dla nauczycieli, działu obsługi klienta i zespołów sprzedaży – powiedział Ernest Jastrzębski, Dyrektor Sprzedaży Novakid Polska. – Dzięki tym działaniom zdobyliśmy większe zaufanie, wyższą satysfakcję rodziców i znaczący wzrost organiczny, oparty o rekomendacje rodziców. Kiedy jeden członek rodziny rozpoczyna swoją edukacyjną przygodę z Novakid, zwykle zostaje z nami na dłużej i zachęca do tego również innych. Dodatkowo, jednym z wyznaczników naszego sukcesu jest fakt, że wielu naszych uczniów w 2024 roku mogło się pochwalić znajomością języka angielskiego na poziomie B2/C1 – dodał Jastrzębski.
Co stoi za sukcesem Novakid?
Oprócz rozwijania swojej oferty usług, Novakid nadal priorytetowo traktuje inwestycje w bazę nauczycieli i narzędzia edukacyjne. W rezultacie spółka odnotowała wzrost liczby personalizowanych lekcji przeprowadzonych w formule 1:1 o 40%, podczas gdy 5 763 polskich uczniów dołączyło do grupowych konwersacji w World Kids Academy. W 2024 r. w World Kids Academy odbyło się ponad 35 tys. lekcji, a średnio 100 polskich uczniów codziennie uczestniczyło w zajęciach grupowych.
W minionym roku zespół edukacyjny Novakid powiększył się do ponad 3100 nauczycieli, z czego w 2024 r. zatrudnionych było 650. Novakid stale inwestuje w rozwój lektorów, ostatnio, po dwóch latach przygotowań, firma wydała akredytowany przez ITEFLAC kurs TEFL, który został zaprojektowany dla absolwentów i mniej doświadczonych nauczycieli. Zapewnia on 120 godzin zajęć, dydaktycznych, dzięki którym lektorzy mogą zdobyć dokument potwierdzający ich wysoki poziom językowy na poziomie międzynarodowym.
Dodatkowo wskaźnik poleceń nauczycieli Novakid (ang. NPS) jest niemal 2 razy wyższy niż średnia w branży (67% vs 35%). Liczby te wskazują, z jakim prawdopodobieństwem rodzic poleciłby danego nauczyciela innym klientom. Świadczy to o wielkim zaufaniu, którym użytkownicy Novakid darzą ten zespół tutorów. Dowodem na to są wysokie oceny platformy Novakid na platformie Google, gdzie w przeciągu roku wynik 4.76/5.0 wzrósł do wartości 4.9/5.0. Podobna tendencja utrzymała się również na Facebooku oraz TrustPilot, gdzie od dwóch lat opinie utrzymują się odpowiednio na poziomie 4.9 i 4.74.
Kierunek rozwoju branży
Według ResearchandMarkets [1] na całym świecie rynek nauki języka angielskiego ma rosnąć w średnim tempie wzrostu (CAGR) wynoszącym 14% od 2023 do 2030 roku, szacowanym na 70,7 mld USD do 2030 roku. Nauka języka angielskiego jest dla młodszych dzieci szansą na rozwój umiejętności językowych i poznawanie nowych kultur. Misją Novakid jest nieustanne dążenie do tego, aby nauka języka angielskiego stanowiła dla dziecka przyjemne i przystępne doświadczenie, czego odzwierciedleniem są fantastyczne efekty uczniów.
Trendy w EdTech
Ubiegłoroczny sukces Novakid w pewien sposób nakreśla kierunek zmian i trendów, których branża EdTech może się spodziewać w 2025.
Przede wszystkim należy przygotować się na zdecydowany nacisk na integrację sztucznej inteligencji w procesach edukacyjnych. AI nieubłaganie zmierza do zostania integralną częścią edukacji, co umożliwi zarówno uczniom, jak i nauczycielom wysoką personalizację treści dydaktycznych, automatyzację oceniania oraz dostosowanie sposobu nauki do indywidualnych potrzeb dziecka.
W 2025 roku platformy edukacyjne i komunikacyjne oraz cyfrowe narzędzia i programy będą nadal rozwijane w celu optymalizacji efektów edukacyjnych i biznesowych, na co warto zwrócić uwagę w kontekście własnych planów szkoleń czy planowania budżetu.
Rozwój technologii może być również wsparciem dla procesu analityki i zwiększonej automatyzacji. Dzięki generowanym raportom znacznie łatwiej będzie o ocenę efektów, które dane narzędzia edukacyjne oferują. Przykładowo monitoring skuteczności danych działań może zarówno pokazać, w których obszarach nauki dziecko czuje się swobodnie, a które tematy wymagają dodatkowej pracy.
Edukacja oparta na rozrywce i wychodzeniu naprzeciw potrzebom dziecka pozytywnie wpływa na jego motywację i efektywność. Technologie VR i AR świetnie sprawdzają się do immersyjnego doświadczania świata i wdrażania grywalizacji do swojej edukacyjnej oferty. W 2025 roku przewiduje się szersze wykorzystywanie tych technologii w szkołach i uczelniach.
Co przyniesie 2025 rok?
W ciągu najbliższego roku Novakid będzie koncentrować swoje inwestycje na dostępnych i innowacyjnych rozwiązaniach edukacyjnych, które integrują najnowsze technologie i tworzą angażujące doświadczenia edukacyjne. Kluczowym celem jest dalsze wdrażanie sztucznej inteligencji, aby wspierać proces nauki dzieci oraz zwiększać globalną dostępność produktów poprzez unikalne usługi i rozwiązania.
Nowe premiery zaplanowane na 2025 rok przyniosą udoskonalenia w rozwiązaniach edukacyjnych Novakid, oferując uczniom poziom nauki porównywalny z międzynarodowymi szkołami stacjonarnymi – jednak w bardziej elastycznym, wygodnym i przystępnym cenowo środowisku online. Priorytetem pozostanie grupowa praktyka mówienia, która w ubiegłym roku odniosła ogromny sukces i stanowi istotną wartość dodaną dla międzynarodowego zasięgu programu Novakid.
Novakid konsekwentnie realizuje swoją strategię budowania dynamicznej i angażującej platformy EdTech, łączącej globalny zasięg z możliwościami edukacyjnymi.
– W 2025 roku skupimy się na tym, aby Novakid był bardziej dostępny i angażujący dla polskich rodzin dzięki spersonalizowanej ofercie dostosowanej do wieku każdego dziecka. Będziemy nadal optymalizować nasze pakiety subskrypcyjne, aby lepiej odpowiadały potrzebom klientów, dodając pakiety członkowskie i opcje płatności ratalnych. Ponadto będziemy pracować nad dodaniem nowych funkcji, narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i gier, aby nauka była jeszcze przyjemniejsza i miała większy wpływ na dzieci – podsumowuje Ernest Jastrzębski, Dyrektor Sprzedaży w Novakid Polska.
[1] https://www.globenewswire.com/news-release/2024/06/17/2899405/0/en/Global-English-Language-Learning-Market-2024-2030-Online-Set-to-Register-Fastest-Growth-Offline-to-Maintain-Dominance-of-Total-Shares.html#:~:text=The%20global%20market%20for%20English,14%25%20from%202023%20to%202030.
Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci w wieku 4-12 lat założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova i Dmitrija Malina. Obecnie platforma liczy ponad 3100 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli, którzy w samej Polsce zajmują się edukacją ponad 46 tysięcy uczniów. W 2024 roku internetowa szkoła języka angielskiego Novakid odnotowała w Polsce rekordowy wynik ponad 46 tysięcy aktywnych uczniów, którzy łącznie wzięli udział w niemal 1,2 milionie lekcji. To najlepszy wynik w historii firmy wśród wszystkich 50 państw, w których działają. Na poziomie globalnym Novakid odnotował 26-procentowy wzrost przychodów oraz 23,5-procentowy wzrost liczby uczniów. Do tego sukcesu przyczyniło się m.in. przejęcie platformy Lingumi, wykorzystującej sztuczną inteligencję. Od 2017 roku Novakid zarejestrowało w swojej bazie prawie 820 000 dzieci, które ukończyły ponad 18 milionów lekcji. Firmie zaufało ponad 700 000 rodziców na całym świecie, o czym świadczą opinie na poziomie 4.7-4.9/5.0 na platformach TrustPilot, Facebook i Google.
Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o konkretnych zainteresowaniach, potrzebach i wieku uczniów. Wykorzystując grywalizację, wirtualną rzeczywistość i sztuczną inteligencję, Novakid zaprojektował dynamiczne i interaktywne środowisko edukacyjne, które pomaga dzieciom na całym świecie płynnie posługiwać się językiem angielskim. Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka.