Roman Pokorski, dyrektor DANONE Planning Center Katowice
Roman Pokorski, dyrektor DANONE Planning Center Katowice Fot. INNPoland.pl

Chciałbym, żeby nasza działalność w jakiś sposób znalazła przełożenie na to, jak pomagamy planecie. Marnowanie żywności jest czymś, co absolutnie nie powinno mieć miejsca – mówi w rozmowie z INNPoland.pl Roman Pokorski, dyrektor DANONE Planning Center Katowice.

MATERIAŁ REKLAMOWY

REKLAMA
Materiał reklamowy na zlecenie grupy spółek DANONE

Z początkiem listopada zeszłego roku w Katowicach ruszyło Centrum Planistyczne DANONE. Jak mówi Roman Pokorski, Dyrektor DANONE Planning Center Katowice, zajmuje się ono planowaniem wyrobów gotowych, a także surowców, opakowań i wszystkiego tego, co jest niezbędne, aby firma mogła dostarczać produkty do klientów z całej Europy.

Centrum odpowiada za cztery kategorie: świeże produkty mleczne, produkty pochodzenia roślinnego, żywność specjalistyczna, w tym żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego.  

– W sumie te cztery kategorie stanowią ponad 80 proc. tego, w jaki sposób DANONE operuje w Europie – mówi Roman Pokorski.

DANONE Planning Center, w kooperacji z Regionalnym Centrum Doskonalenia ma być kuźnią kadr i ról przyszłości. I to w zawodach, których my dziś nie umiemy nazwać. Z jednej strony będą polegać na kontroli nad technologią, między innymi sztuczną inteligencją, nad zrozumieniem, jak działa zaawansowany ekosystem skomplikowanych danych, czy coś w tym można ulepszyć i jak to zrobić. Ale z drugiej strony ci ludzie będą zajmowali się sprawami, których technologia nie obejmuje, jak choćby umiejętności miękkie.

– To jest clou planowania w każdej większej organizacji. Liczy się z jednej strony umiejętność odpowiedniego przeprowadzania działań analitycznych, czyli pracy z danymi, w skomplikowanym ekosystemie, gdzie jest bardzo wiele zmiennych, na które trzeba wpływać – tłumaczy dyrektor DANONE Planning Center.

Dodaje, że kluczowe jest także to, by firma była w stanie w odpowiedni sposób porozumiewać się z szeroko pojętym biznesem. 

– Nasze centrum w Katowicach będzie zajmowało się wszystkimi horyzontami planistycznymi. Chcemy, by w jednym miejscu znaleźli się specjaliści, którzy są w stanie połączyć te wszystkie elementy w całość, rozumieć dobrze strategię firmy i przekuwać ją na kierunek rozwoju poszczególnych fabryk. Ale także – już w tym krótszym horyzoncie – rozumieć, jakie są potencjalne problemy, z którymi możemy się borykać. Naszym celem jest, by stworzyć harmonogram produkcji z jednej strony pozwalający na to, by produkt był zawsze dostępny dla klienta, a z drugiej, byśmy unikali strat i nie tworzyli zapasu, który z perspektywy firmy jest zbędny – tłumaczy.

logo