Twórca „Świeżaków” poucza sklepy. Ma dla polskich dyskontów jedną prostą radę
To koniec, obniżanie cen nie wystarcza – twierdzi Bryan Roberts z TCC Global, agencji która stworzyła koncept „Świeżaków”. Jego zdaniem wielkie kampanie promocyjne pomagają zwiększyć sprzedaż na krótką metę, a nie o to przecież chodzi. Dlatego propozycja Robertsa idzie w zupełnie innym kierunku.
Co powinny zrobić polskie sklepy?
Teraz jej dyrektor ds. strategii i trendów rynkowych Bryan Roberts zabrał głos w sprawie konkurencji cenowej na polskim rynku. Kampanie promocyjne przede wszystkim stymulują krótkotrwały wzrost sprzedaży, ale mogą też np. przyciągnąć do sklepu kogoś, kto dawno w nim nie był – powiedział Roberts, cytowany przez „Puls Biznesu”. Ekspert dodał jednak po chwili, że sieci handlowe „zbyt mocno skupiają się na cenie, podczas gdy powinny pracować nad zbudowaniem więzi emocjonalnej z klientem”. - Efektem tych działań jest lojalny klient, który powie: „ten sklep to mój sklep” - dorzucił.
Zdaniem Robertsa kluczową grupą, do której trzeba dotrzeć są młode pary z dziećmi, bo to osoby o wysokich oczekiwaniach, które są skłonne wydawać dużo pieniędzy. Jako przykład budowania lojalności podaje działanie brytyjskiego Tesco. Sieć zaskarbiła sobie sympatię, częstując dzieci owocami.