To oni zrewolucjonizują rynek nowoczesnych usług. Znamy finalistów ABSL Startup Challenge
Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji dla stworzenia najbardziej atrakcyjnego dla klienta sposobu wystawienia towaru na sklepowych półkach? Odpowiedź na to pytanie gwarantowała w tym roku wejście do finału ABSL Startup Challenge.
- Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo istotna, szczególnie w branży FMCG – stwierdza Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty and Grooming, Procter & Gamble Central Europe, tłumacząc tym samym, dlaczego to właśnie Shelfwise zyskał największe poparcie jury.
Pozytywna opinia przedstawicieli P&G, głównego partnera ABSL Start-Up Challenge, stanowi swego rodzaju papierek lakmusowy, pokazujący jakie szanse powodzenia ma dana inicjatywa w realiach rzeczywistej konkurencji rynkowej. To właśnie koncerny, takie jak P&G stają się bowiem partnerami startupowców.
– Dla P&G innowacje są niezwykle istotne. Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w zakresie produktów, procesów produkcji, jak i komunikacji z konsumentami. Cieszymy się zatem, że w ramach półfinału, który gościliśmy w naszej siedzibie, znaleźliśmy innowacyjne rozwiązanie mogące stanowić wsparcie dla sektora – podkreśla Marcin Półchłopek.
Procter & Gamble od lat trzyma ręke na pulsie startupowego potencjału: - Przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze startupami. W tym roku, już po raz trzeci dołączyliśmy w roli partnera głównego do przedsięwzięcia ABSL Startup Challenge, które jest dla nas naturalną drogą do poszukiwania kolejnych partnerów, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami. P&G poszukuje w tym konkursie startupów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. Tym działaniom przyświeca najważniejszy cel, służenie konsumentom oraz poprawianie jakości ich życia – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Shelfwise rozpoczyna teraz przygotowania do finału, który odbędzie się 8 czerwca podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow” w Poznaniu. I nawet jeśli nie zdobędzie głównej nagrody, sam udział w konferencji może okazać się dla niego szansą. Wydarzenie co roku przciąga setki uczestników, którzy w tym przedstawicieli największych światowych firm oraz inwestorów. Okazji do networkingu i “sprzedaży” swoich innowacyjnych pomysłów będzie zatem więcej niż tylko podczas konkursowej prezentacji.
Nie oznacza to jednak, że zwycięstwo w ABSL Start-Up Challenge nie niesie ze sobą wartości dodanej. Zwycięzcy dostaną zaproszenie na Polish Tech Day, odbywający się w ramach London Tech Week 2018. Datę londyńskiej imprezy mają zakreśloną w kalendarzach niemal wszyscy, którzy liczą się w świecie nowoczesnych technologii, więc i tu okazji do pozyskania potencjalnych inwestorów nie powinno zabraknąć.
Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble.