To może być hit Lidla. Sklep poszerza asortyment i będzie to sprzedawać inaczej, niż wszyscy

Konrad Bagiński
Lidl po raz kolejny zwiększa asortyment produktów określanych jako "bio" lub "ekologiczne". Tym razem postawi je w okolicach półek z pieczywem, by pasty do chleba i dżemy łatwiej wpadły klientom w oko.
Lidl wie, jak skłonić nas do kupowania tego, co sieć chce sprzedać Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Jak pisze portal wiadomoscihandlowe.pl Lidl poszerzył ofertę artykułów pasujących do pieczywa. Są to pasty kanapkowe, dżemy oraz syropy. Teoretycznie wybór miejsca może dziwić. Wiele innych sklepów wszystkie produkty "ekologiczne" umieszcza w jednej alejce, obok siebie.

Nowe produkty "bio" w Lidlu
Tymczasem Lidl sięga po inną strategię. Produkty z linii "bio" lokuje albo obok tradycyjnych, albo blisko pasujących towarów. Pierwszy trik stosuje np. w przypadku jogurtów – wszystkie dostępne są w jednej alejce z chłodziarkami. Klient, mając do wyboru produkt tradycyjny lub "eko", często wybiera ten drugi. Widzi też, że różnica w cenie nie jest duża, ma więc dodatkową zachętę.


Z kolei taktyka łączenia produktów w pary znana jest jako cross-selling. Chodzi o to, by blisko siebie lokować produkty, które razem stanowią idealne połączenie. Na przykład chipsy i orzeszki zazwyczaj są blisko piwa i napojów, sosy do makaronu obok klusek i kasz. Lidl w ten sposób połączył pieczywo i swoje "bio" smarowidła.

Co prawda poszukiwacze produktów wyłącznie "ekologicznych" mają nieco utrudnione zadanie, ale sprzedaż musi iść nieźle, skoro Lidl nie porzuca tej strategii.