To może być hit Lidla. Sklep poszerza asortyment i będzie to sprzedawać inaczej, niż wszyscy
Lidl po raz kolejny zwiększa asortyment produktów określanych jako "bio" lub "ekologiczne". Tym razem postawi je w okolicach półek z pieczywem, by pasty do chleba i dżemy łatwiej wpadły klientom w oko.
Nowe produkty "bio" w Lidlu
Tymczasem Lidl sięga po inną strategię. Produkty z linii "bio" lokuje albo obok tradycyjnych, albo blisko pasujących towarów. Pierwszy trik stosuje np. w przypadku jogurtów – wszystkie dostępne są w jednej alejce z chłodziarkami. Klient, mając do wyboru produkt tradycyjny lub "eko", często wybiera ten drugi. Widzi też, że różnica w cenie nie jest duża, ma więc dodatkową zachętę.
Z kolei taktyka łączenia produktów w pary znana jest jako cross-selling. Chodzi o to, by blisko siebie lokować produkty, które razem stanowią idealne połączenie. Na przykład chipsy i orzeszki zazwyczaj są blisko piwa i napojów, sosy do makaronu obok klusek i kasz. Lidl w ten sposób połączył pieczywo i swoje "bio" smarowidła.
Co prawda poszukiwacze produktów wyłącznie "ekologicznych" mają nieco utrudnione zadanie, ale sprzedaż musi iść nieźle, skoro Lidl nie porzuca tej strategii.