Przez ten błąd gra zaliczyła totalną klapę. Jej fan naprawił go po 5 latach w banalnie prosty sposób

Adam Sieńko
Wydana w 2013 roku gra Aliens: Colonial Marines zapowiadała się bardzo dobrze, po premierze została jednak zmiażdżona w recenzjach. Jednym z przyczyn jej porażki był bardzo niski poziom sztucznej inteligencji. Po latach okazało się, że można było go naprawić w bardzo prosty sposób.
Gra Aliens: Colonial Marines zapowiadała się bardzo dobrze, po premierze została jednak zmiażdżona w recenzjach youtube.com/Gamezilla
- Kampania singlowa w Aliens: Colonial Marines to jakieś pięć, może pięć i pół godziny grania. Miałem dość po godzinie. Po trzech chciałem sobie odgryźć którąś kończynę, jak zwierzę schwytane w potrzask – pisał 5 lat temu o Aliens: Colonial Marines recenzent portalu gram.pl.

Wśród całej litanii zarzutów pojawił się również wątek sztucznej inteligencji, która była, mówiąc potocznie – całkowicie skopana. Graczy irytowało głównie to, że potwory wręcz pchały się na muszki ich karabinów, sprawiając wrażenie pozbawionych instynktu samozachowawczego.

Po latach ten poważny błąd naprawił jeden z graczy. Okazało się, że wystarczyło zmienić jedną literę w kodzie pliku instalowanego z grą. Użytkownik jamesdickinson963 we wpisie na portalu ModDB wyjaśnia, że źle napisana linijka kodu przestała działać. A odpowiadała ona za przypisanie potwora do lokalizacji, dzięki czemu ten wiedział, w jaki sposób ma się poruszać.


Cała zmiana polegała na usunięciu literki w jednym z plików .INI, znajdującym się domyślnie w lokalizacji Dokumenty\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini. Ten kod to:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

i należy w nim wykasować literę „a”:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

Efekt tej drobnej korekty jest zdumiewający. Tak wygląda Aliens: Colonial Marines przed przeprawieniem kodu:


A tak już po dokonaniu całej operacji: