Reklama Lidla zaskarżona przez oburzonych klientów. Podobno… namawia do zakupów
Sieci handlowe dwoją się i troją, by odbić sobie jakoś zakaz handlu w niedziele. Zachęcają więc klientów do robienia większych zakupów w soboty. Właśnie o tym traktuje muzyczna reklama Lidla, w której padają słowa „Jak sobota - na zapas kup więcej”. Zbulwersowani tym rażącym namawianiem do zakupów klienci, postanowili wnieść skargę.
Według skarżących, piosenka działa podprogowo na starsze osoby i sprawia, że kupujący w soboty klienci kupią znacznie więcej niepotrzebnych im artykułów. Kolejna skarga mówi o tym, że przekaz reklamy sugeruje koniec świata i wzywa do marnowania jedzenia.
Muzyczna reklama Lidla • Youtube.pl / Lidl Polska
Decyzja w sprawie skarg
Komisja Etyki Reklamy obie skargi odrzuciła, tłumacząc to tym, że istotą każdej reklamy jest namawianie do kupowania. W innym wypadku reklama nie byłaby reklamą.
Lidl także nie pozostawił sprawy bez komentarza. Zasugerował, że skarżący są zbyt wrażliwi, a reklamy sieci są skierowane do dorosłych konsumentów.
Choć niehandlowe niedziele są z nami od marca tego roku, wciąż sporo ludzi nie jest pewnych, w które dni sklepy są otwarte. Jeśli też macie wątpliwości, która niedziela jest niehandlowa (albo w którą sobotę obładować się znacznie większą ilością towarów, niż potrzebujecie), sprawdźcie nasz kalendarz niehandlowych niedziel na rok 2018 i 2019.