Mirki i mirabelki dają zarobić. Wykop.pl ze świetnym wynikiem finansowym

Konrad Bagiński
W Polsce wyprzedza go tylko Facebook, Instagram i Twitter. Fenomen serwisu Wykop.pl potwierdzają dane finansowe – w zeszłym roku zarobił on na czysto ponad 300 tys. złotych, chociaż rok wcześniej do interesu trzeba było sporo dołożyć.
Wykop zarobił w 2017 r. ponad 300 tys. zł na czysto Foto: Facebook.com/wykoppl/
Wykop.pl istnieje od 2005 roku, jego założyciel Piotr Chmolowski, (wówczas licealista), skopiował pomysł innego serwisu – Digg.com. Od 2007 roku wykop.pl należy do poznańskiej spółki „Wykop”.

W zeszłym roku Wykop zanotował dobry wynik finansowy. Wzrost wpływów z reklam wyniósł 34 proc., co przełożyło się na przychody w wysokości 2,24 mln zł. Jak pisze serwis WirtualneMedia.pl Wykop przełożył to na 302,8 tys. zł zysku netto. Jeszcze rok wcześniej zanotował stratę – był 184,1 tys. zł pod kreską.

W firmie na etacie pracują zaledwie 4 osoby. Siłą Wykopu jest jednak duża społeczność – według badania Gemius/PBI w maju br. Wykop.pl zanotował 3,97 mln realnych użytkowników i 69,89 mln odsłon, podczas gdy rok wcześniej miał 3,43 mln użytkowników i 52,69 mln odsłon.


Społeczność Wykopu, sama siebie nazywająca "mirkami i mirablekami" wielokrotnie podkreśliła swoją siłę, organizując kilka spektakularnych akcji.