"Jak sobota to tylko do Lidla, do Lidla". Irytujące piosenki reklamowe to efekt… zakazu handlu

Konrad Bagiński
Zakaz handlu w niedziele jednak uderzył sieci handlowe po kieszeni. To przez niego w kółko słyszymy te same reklamy w radiu i telewizji, w gazetach i internecie atakują nas na przemian oferty Biedronki i Lidla. Broniąc się przed spadkiem obrotów, sieci handlowe wydały na reklamę już 3 miliardy złotych.
Lidl, który na reklamy przepuścił niebagatelną sumę 374,2 mln zł Foto: Maciej Kuroń / Agencja Gazeta
To o jedną piątą więcej, niż w analogicznym okresie (od marca do września) ubiegłego roku – wynika z danych firmy Kantar Media. Przez pół roku od momentu wprowadzenia zakazu niedzielnego handlu, czyli od końca pierwszego kwartału 2018 roku, sieci handlowe puściły w eter reklamy o cennikowej wartości 3 miliardów złotych.

Przekładając procenty na język pieniędzy, mówimy o sumie dodatkowych 528 milionów złotych. Co ciekawe, najwięcej kasy poszło na reklamy radiowe – aż 1,3 mld zł. To wzrost prawie o 30 procent - piszą wiadomoscihandlowe.pl.

Nieco mniej poszło na reklamy w telewizji – 1,12 mld złotych. To wzrost jedynie o 13 proc.


Kto wydał najwięcej na reklamy?
Rekordzistą jest Lidl, który na reklamy przepuścił niebagatelną sumę 374,2 mln zł (+ 23 proc.). Sieć Euro RTV AGD wydała 240,7 mln zł (+ 68,5 proc.), a Media Expert 224,3 mln zł (+ 35 proc.).

Nieco mniej w reklamę zainwestowały Metro Group, właściciel m.in. Media Markt i Makro – 181,2 mln zł (+ 20 proc.) i właściciel Biedronki – 174,7 mln zł (+ 18 proc.).