Dziwna awaria systemu w PKP. Pasażerowie dostali bilety na Katarzynę Swiniarską

Patrycja Wszeborowska
Pasażerów, którzy w dniu 6 stycznia kupili przez internet bilet PKP Intercity, czeka niemałe zdziwienie. Bowiem zamiast swojego imienia i nazwiska na imiennym bilecie mogą ujrzeć Katarzynę Swinarską. Przewoźnik zapewnia, że pomimo błędu danych, nie ma powodów do niepokoju - bilety będą honorowane.
Pasażerowie, którzy kupili 6 stycznia bilet PKP Intercity przez internet, mogą przeżyć szok. Fot. Przemysław Skrzydło / Agencja Gazeta
Awarię zauważono 6 stycznia we wczesnych godzinach porannych, po nocnej przerwie technologicznej internetowego serwisu sprzedaży biletów, jak podaje portal rynek-kolejowy.pl.

– Na biletach za odbyte, jak i zaplanowane przejazdy zamiast imienia i nazwiska poszczególnych podróżnych pojawiła się Katarzyna Swiniarska. Jednocześnie problem nie dotyczy nowo kupowanych biletów - te zawierają prawidłowe dane – pisze serwis.

Błąd jest już naprawiany
PKP Intercity poinformowało, że pracuje nad naprawą błędu i że pasażerowie z felernymi biletami nie mają powodów do niepokoju podczas kontroli - każdy bilet ma swój indywidualny numer, więc są ważne. Jednocześnie spółka przeprasza za niedogodności związane z funkcjonowaniem systemu.


– W dniu 5 stycznia 2019 r. w systemie sprzedaży internetowej e-IC wystąpiła usterka, która spowodowała, że pobierane bilety (w formacie PDF) zawierają zmienione dane właściciela biletu. PKP Intercity podejmuje działania mające na celu przywrócenie prawidłowych danych na biletach – czytamy w przesłanym INNPoland.pl komunikacie.

Przewoźnik wyjaśnił również, w jaki sposób pasażerowie mogą rozwiązać swój problem.

– Osoby, które zakupiły bilet przed wystąpieniem usterki, bezpośrednio po zakupie otrzymały na swój adres e-mail bilet w postaci załącznika PDF, zawierający prawidłowe dane. Niezależnie od tego, podróżni mogą odbywać przejazdy na podstawie biletu z danymi zmienionymi w wyniku usterki. Bilety takie będą uznawane przez drużyny konduktorskie. Za zaistniałe utrudnienia przepraszamy i zapewniamy, że prowadzimy niezbędne działania, które pozwolą na wyeliminowanie błędu – pisze Piotr Mazur z biura prasowego PKP Intercity.