Rozwiązanie szyte na miarę branży motoryzacyjnej. Ruszają dwie nowe platformy sprzedaży dla biznesu
Dzięki internetowi życie motoryzacyjnych laików stało się banalnie proste. Aby kupować części zamienne czy akcesoria nie trzeba specjalistycznej wiedzy - wystarczy wpisać w okienko wyszukiwarki nazwę potrzebnego produktu, aby chwilę później otrzymać długą listę sklepów z akumulatorami, płynami czy olejami samochodowymi.
Paradoksalnie, specjaliści podobnym komfortem cieszą się znacznie rzadziej. Mówiąc inaczej: biznes nie ma tak łatwo. Albo raczej… nie miał.
Hurtownicy, aby dotrzeć ze swoją ofertą do klientów, często stawiają na marketing szeptany oraz wypracowane na przestrzeni lat kontakty biznesowe. I o ile współpraca oparta na zaufaniu i długoletnich relacjach to podstawa każdego biznesu, to już jego rozwój uzależniony jest jednak od szybkiego i sprawnego pozyskiwania nowych kontrahentów.
To zadanie nie należy do łatwych. Ogólnodostępnych, ale jednocześnie mocno wyspecjalizowanych platform sprzedażowych dla hurtowników nadal brakuje, ale sytuacja ta może się niedługo zmienić. W internecie pojawiły się bowiem dwa nowe adresy, które powinni zapamiętać wszyscy ci, którzy w sferze swoich biznesowych zainteresowań mają oleje samochodowe i akumulatory.
Tylko poważne oferty, tylko dla biznesu
Platformy AkuB2B i OlejB2B powstały z jednej strony po to, aby kojarzyć ze sobą podmioty zainteresowane sprzedażą i kupnem wymienionych towarów, a z drugiej - aby powstałe w ten sposób kontakty umacniać i podtrzymywać.
Weryfikacja potencjalnych sprzedawców następuje już w momencie zakładania profilu na platformie. W formularzu należy podać numer NIP i REGON. Dane te są następnie weryfikowane przez administratorów. Jeśli numer PKD podmiotu wpisuje się w odpowiedni profil działalności, wystawca może rozpocząć tworzenie oferty.
Posiadanie profilu na obu platformach ma dwie główne zalety. Pierwszą jest oczywiście dostęp do szerokiej grupy odbiorców. Drugą - możliwość bieżącej kontroli zasobów magazynowych. Pojawiające się nadwyżki można szybko i efektywnie niwelować, wystawiając nadprogramowy towar na sprzedaż poprzez platformę.
Z punktu widzenia klienta, AkuB2B i OlejB2B to przede wszystkim szansa na dostęp do sprawdzonego źródła potrzebnych produktów. Docelowo, oba serwisy mają stanowić swego rodzaju ewidencję producentów i dystrybutorów działających na terenie całej Polski.
Potencjalny czas dostawy określa sam wystawca. Może się on wahać od 24 do 72 godzin, ale musi zostać z góry określony dla każdego produktu. W kwestii płatności, obie platformy wprowadziły możliwość dokonania zapłaty za pośrednictwem bankowości online lub przelewu.
Architektura serwisu umożliwia również prowadzenie aktywnych działań marketingowych. Sprzedawca ma możliwość łączenia produktów w pakiety oraz tworzenia ofert promocyjnych.
Artykuł powstał we współpracy z platformami AkuB2B i OlejB2B.