Rozwiązanie szyte na miarę branży motoryzacyjnej. Ruszają dwie nowe platformy sprzedaży dla biznesu

Marcin Długosz
Dzięki internetowi życie motoryzacyjnych laików stało się banalnie proste. Aby kupować części zamienne czy akcesoria nie trzeba specjalistycznej wiedzy - wystarczy wpisać w okienko wyszukiwarki nazwę potrzebnego produktu, aby chwilę później otrzymać długą listę sklepów z akumulatorami, płynami czy olejami samochodowymi.
Ruszają dwie nowe platformy do sprzedaży hurtowej dla branży moto: AkuB2B i OlejB2B Fot. 123rf.com / Andriy Popov
Jeśli doliczyć do tego portale ze specjalistycznymi poradami i porównywarki cen, można założyć, że od całkiem niezłego rozeznania w ofertach niedoświadczonego klienta dzieli tak naprawdę chwila lektury i kilkanaście kliknięć.

Paradoksalnie, specjaliści podobnym komfortem cieszą się znacznie rzadziej. Mówiąc inaczej: biznes nie ma tak łatwo. Albo raczej… nie miał.

Hurtownicy, aby dotrzeć ze swoją ofertą do klientów, często stawiają na marketing szeptany oraz wypracowane na przestrzeni lat kontakty biznesowe. I o ile współpraca oparta na zaufaniu i długoletnich relacjach to podstawa każdego biznesu, to już jego rozwój uzależniony jest jednak od szybkiego i sprawnego pozyskiwania nowych kontrahentów.

To zadanie nie należy do łatwych. Ogólnodostępnych, ale jednocześnie mocno wyspecjalizowanych platform sprzedażowych dla hurtowników nadal brakuje, ale sytuacja ta może się niedługo zmienić. W internecie pojawiły się bowiem dwa nowe adresy, które powinni zapamiętać wszyscy ci, którzy w sferze swoich biznesowych zainteresowań mają oleje samochodowe i akumulatory.

Tylko poważne oferty, tylko dla biznesu
Platformy AkuB2B i OlejB2B powstały z jednej strony po to, aby kojarzyć ze sobą podmioty zainteresowane sprzedażą i kupnem wymienionych towarów, a z drugiej - aby powstałe w ten sposób kontakty umacniać i podtrzymywać.
Ideą twórców nie było bowiem stworzenie internetowej giełdy, na której swoje towary mógłby wystawiać każdy, kto w bardziej lub mniej przypadkowy sposób wszedł w posiadanie partii olejów czy palety akumulatorów. AkuB2B i OlejB2B to z założenia miejsca przeznaczone tylko i wyłącznie dla jednostek z branży motoryzacyjnej.

Weryfikacja potencjalnych sprzedawców następuje już w momencie zakładania profilu na platformie. W formularzu należy podać numer NIP i REGON. Dane te są następnie weryfikowane przez administratorów. Jeśli numer PKD podmiotu wpisuje się w odpowiedni profil działalności, wystawca może rozpocząć tworzenie oferty.
]Sprzedaż i kontrola zasobów
Posiadanie profilu na obu platformach ma dwie główne zalety. Pierwszą jest oczywiście dostęp do szerokiej grupy odbiorców. Drugą - możliwość bieżącej kontroli zasobów magazynowych. Pojawiające się nadwyżki można szybko i efektywnie niwelować, wystawiając nadprogramowy towar na sprzedaż poprzez platformę.

Z punktu widzenia klienta, AkuB2B i OlejB2B to przede wszystkim szansa na dostęp do sprawdzonego źródła potrzebnych produktów. Docelowo, oba serwisy mają stanowić swego rodzaju ewidencję producentów i dystrybutorów działających na terenie całej Polski.
Dostęp do ich ofert będzie w zasięgu kilku kliknięć, a nie jak do tej pory - w zasięgu kilku, a nawet kilkunastu telefonów, które należało wykonać, aby zweryfikować realny stan inwentarza poszczególnych dostawców. Zebranie wszystkich ofert w jednym miejscu daje ponadto możliwość natychmiastowego porównania cen i marek oraz ich dostępności w różnych regionach kraju.

Potencjalny czas dostawy określa sam wystawca. Może się on wahać od 24 do 72 godzin, ale musi zostać z góry określony dla każdego produktu. W kwestii płatności, obie platformy wprowadziły możliwość dokonania zapłaty za pośrednictwem bankowości online lub przelewu.
AkuB2B i OlejB2B to pierwsze, tak spójne i tak wąsko wyspecjalizowane platformy sprzedażowe dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dzięki wygodnej wyszukiwarce znalezienie konkretnego produktu dopasowanego do określonego typu samochodu nie stanowi już problemu. Wyniki są natomiast prezentowane w przejrzystej formie, tak aby proces zakupowy został możliwie jak najbardziej skrócony, a sam klient otrzymywał najbardziej korzystne i dopasowane do jego potrzeb oferty.

Architektura serwisu umożliwia również prowadzenie aktywnych działań marketingowych. Sprzedawca ma możliwość łączenia produktów w pakiety oraz tworzenia ofert promocyjnych.

Artykuł powstał we współpracy z platformami AkuB2B i OlejB2B.