8 tygodni płatnego urlopu dla ojca. Z takiego rozwiązania mogą korzystać pracownicy tej firmy w Polsce
Osiem tygodni płatnego urlopu dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka. Z takiej opcji mogą skorzystać ojcowie zatrudnieni w Procter & Gamble (P&G). Firma wymyśliła akcję #ShareTheCare. Nowa inicjatywa wychodzi z założenia, że równość w miejscu pracy jest możliwa wtedy, gdy zaczyna się w domu.
Według raportu „Być tatą. Wynik badania polskich ojców" większość polskich ojców uważa, że podział ról w rodzinie powinien być partnerski. Niemal wszyscy twierdzą, że matka i ojciec powinni w podobnym stopniu rozmawiać z synem/córką o jego/jej problemach oraz podejmować ważne decyzje dotyczące syna czy córki.
Promująca równość inicjatywa #ShareTheCare wpisuje się w Flex@Work, przewidującą elastyczny model pracy strategię, która od dłuższego czasu stanowi znak rozpoznawczy firmy Procter & Gamble•Materiały prasowe
– Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza inicjatywa możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka – mówi Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Promująca równość inicjatywa #ShareTheCare wpisuje się w Flex@Work, strategię, która od dłuższego czasu stanowi znak rozpoznawczy międzynarodowego koncernu. Wyróżnia ją bardzo elastyczny model pracy, który odpowiada na potrzeby pracowników związane z godzeniem życia zawodowego z rodzinnym.
firma P&G oferuje swoim pracownikom dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu ojcowskiego. Wraz z ustawowymi 2 tygodniami panowie mogą spędzić z rodziną aż 8 tygodni•Materiały prasowe
Nowa praktyka w zakresie zatrudnienia i polityki wspierania rodziny funkcjonuje w polskich oddziałach Procter & Gamble od marca 2019 roku. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu dla świeżo upieczonych ojców korzysta kilkunastu pracowników firmy znanej konsumentom na całym świecie z takich marek jak Pampers, Ariel, Gillette czy Pantene.
Źródła:
1. UE, 2018, “Paternity and parental leave policies across the European Union”
2. "Być tatą. Wynika badania polskich ojców" Joanna Włodarczyk, Fundacja Dzieci Niczyje, Uniwersytet Warszawski
3. Deloitte Millennial Survey 2018
4. Harvard Business Review, Koslowski, 2018: When Workplace Cultures Support Paternity Leave, All Employees Benefit
Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble