Czy globalny koncern FMCG może być także najlepszą szkołą dla młodych, zdolnych liderów? P&G pokazuje, że tak!
W czerwcu firma P&G świętowała ponad 25 lat obecności w Polsce. W tym czasie utworzyła ponad 3800 miejsc pracy stając się kuźnią talentów i miejscem, które przyciąga młodych liderów. Mogą oni skorzystać z wielu programów rozwojowych pozwalających na pracę w globalnej firmie słynącej z innowacji w biznesie.
Studenci z szansą na karierę menedżerską
„Organizacja budowana od wewnątrz” – tak firma określa swoją filozofię. Oznacza to, że na początkowe stanowiska menedżerskie zatrudnia jeszcze studentów lub świeżo upieczonych absolwentów, którzy mają szansę rozwijać swoją karierę, a nawet stanąć na czele firmy jako jej CEO. Najlepszą drogą do takiego sukcesu jest udział w programie „CEO Challenge”, w którym młodzi ludzie, studenci uczelni ekonomicznych, mają okazję sprawdzić się jako przyszli liderzy biznesu. Udział w programie to nie tylko rywalizacja z równie utalentowanymi rówieśnikami – to także możliwość poznania pracy w P&G „od kuchni”. Uczestnicy muszą się wykazać nie tylko wiedzą biznesową, ale także umiejętnością analizy danych, kierowania różnorodnym zespołem czy kreatywnego rozwiązywania problemów – często pod presją czasu. Podstawą zmagań są symulacje, które pozwalają studentom na zmierzenie się z wyzwaniami typowymi dla kadry menadżerskiej P&G. Najlepsi mają szansę dołączyć do P&G i tworzyć strategie biznesowe dla produktów obecnych w 90% domów w Polsce.
CEO Challenge to jeden z programów, dzięki któremu firma P&G pozyskuje młode talenty. Skierowany do studentów najlepszych uczelni, stanowi doskonałą okazje do sprawdzenia się w roli przyszłych managerów firmy. Dzięki CEO Challenge, każdy uczestnik może po•Fot. Procter & Gamble
Jako pracodawca firma także dąży do stworzenia równych rozwoju szans dla kobiet i mężczyzn. od dawna prowadzi wiele programów, które wspierają równą reprezentację płci wśród swoich menedżerów, zwłaszcza podejmuje wiele wysiłków, by zachęcić kobiety do rozwijania swojej kariery w centrum IT i fabrykach firmy. Służą temu m.in. takie inicjatywy jak Program Future Female Leader – skierowany zarówno do przyszłych ekspertek IT jak i dla studentek uczelni technicznych, które zdobywając doświadczenie w fabrykach P&G w Polsce mają szansę na karierę w nowoczesnych fabrykach firmy.
Obecnie, spośród ponad 95 000 pracowników P&G, 45% to kobiety, a fabryka Pampers w Warszawie to jedna z 15 fabryk P&G w 9 krajach zarządzanych przez kobiety. Uczestnictwo w projekcie Future Female Leader in IT nie tylko pozwala zdobyć nową wiedzę i umieję•Fot. Procter & Gamble
Jakich talentów szuka P&G? Cenione są umiejętności analizowania danych i informacji, współpraca w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także zdolność do kreatywnego myślenia. Takie kompetencje społeczne mają szczególnie duże znaczenie w świetle postępującej transformacji cyfrowej, z którą mierzy się także biznes, stawiając przed młodą generacją menedżerów bardzo konkretne wymagania.
Obecnie młodzi ludzie szukając wymarzonego miejsca pracy, zwracają dużą uwagę na to, czy dana firma promuje pozytywne postawy wobec ważnych kwestii kulturowych. Elastyczność jest jednym z kluczowych czynników w procesie wyboru miejsca pracy przez młode talenty. P&G jest tego świadoma, dlatego też w firmie od lat rozwijana jest strategia biznesowa dotycząca elastycznych modeli pracy, Flex@Work. Jest ona odpowiedzią na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym pracowników w danym okresie ich życia. Jej rozwinięcie to polityka urlopów rodzicielskich #ShareTheCare, wprowadzona wiosną tego roku. Pozwala ona świeżo upieczonym ojcom na uzyskanie dodatkowych 6 tygodni płatnego urlop. Dzięki #ShareTheCare, ojcowie mogą skorzystać łącznie z 8 tygodni płatnego urlopu.
W ciągu 25 lat obecności P&G w Polsce, rynek pracy – podobnie jak sam koncern - rozwijał się dynamicznie. P&G to firma, która uchodzi za szkołę liderów, ale to również koncern prowadzony przez liderów.