Z etykiet piwa Żubr znika... żubr. Internauci chwalą proekologiczną akcję browaru

Konrad Bagiński
Marka Żubr należąca do Kompanii Piwowarskiej wystartowała z wyjątkową akcją, której celem jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Aby uzmysłowić skalę zagrożenia, Żubr zniknie z puszek i butelek piwa, ustępując miejsca trzem gatunkom: wilkowi, rysiowi i sóweczce.
Zamiast żubra na Żubrze pojawią się zagrożone gatunki zwierząt. mat. pras.
Akcja prowadzona jest we współpracy z WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody.

Żubr przekaże fundacji WWF Polska 1 000 000 złotych na wsparcie programów ochronnych wilka, rysia i sóweczki. Wszystkie te prawnie chronione gatunki zwierząt zamieszkują ojczyznę Żubra – Puszczę Białowieską, mocno dotkniętą przez zaplanowane przez ministrów środowiska wycinki. Wszystkie też staną się bohaterami reklamy, która będzie towarzyszyć tej CSR-owej kampanii.

– Dla Żubra, który od zawsze stał na straży takich wartości jak troska o najbliższych czy dbanie o utrzymanie spokoju i harmonii w przyrodzie, ta akcja jest naturalnym uzupełnieniem komunikacji marki - twierdzą przedstawiciele browaru.


Działanie pionierskie
Marka, będąca sponsorem Białowieskiego Parku Narodowego, po raz pierwszy włącza się w działania na rzecz ochrony przyrody na tak dużą skalę. Żubr, który w swoich reklamach wielokrotnie wcielał się w rolę opiekuna i obrońcy mieszkańców Puszczy, teraz staje się nim naprawdę.

Przedstawiciele browaru twierdzą, że celem kampanii jest uświadomienie Polakom, jak niezwykłe zwierzęta zamieszkują nasze lasy i jak bardzo potrzebują naszej ochrony. Dlatego Żubr razem z Fundacją WWF Polska podejmują wspólnie działania na rzecz ochrony gatunków i ich siedlisk – najcenniejszych przyrodniczo lasów w Polsce.

– To od nas ludzi zależy, czy będziemy żyć w świecie, w którym będzie także miejsce dla przyrody i jej mieszkańców, czy jedynym drapieżnikiem zostaniemy my. Wilk to gatunek, który był na skraju wyginięcia, rysiowi nizinnemu nadal to grozi, a dom sóweczki ginie na naszych oczach. Cieszymy się, że marka Żubr razem z nami zawalczy o przetrwanie tych gatunków – mówi prezes Fundacji, Mirosław Proppé.