To się nazywa innowacja. Robot Pepper przyjęty do pracy w eobuwie.pl
To miała być ciekawostka, przyciągający uwagę punkt programu. Przyjazny robot Pepper tak się wszystkim spodobał, że dostał pełny etat w jednym ze sklepów e-obuwie. I firma już zapowiedziała, że będzie ich więcej.
Co potrafi robot Pepper?
Pepper był reklamowany jako wysoce innowacyjny, pierwszy na świecie robot społeczny(ościowy?). A to dlatego, że potrafi rozpoznawać emocje. Analizując ton głosu czy ekspresję twarzy jest w stanie z dużym prawdopodobieństwem ocenić nastrój człowieka, do którego dostosuje swoje interakcje. Przykładowo, jeśli ci smutno, opowie ci kawał. Błagamy, tylko nie proście go o kawał ze śrubokrętem, opowiedział go chyba na każdej konferencji technologicznej na świecie.
Pepper w kontekście modowej marki eobuwie pojawił się pierwszy raz w czasie Blog Forum Gdańsk w czerwcu tego roku. Miał być ciekawostką, symbolem, że firma myśli o innowacjach. Rzeczywistość przerosła jednak najśmielsze oczekiwania.
– Pepper na pewno potrafi zainteresować. Ma duży zasób wiedzy zarówno praktycznej, jak i teoretycznej. Z jednej strony można u niego odebrać zamówienie - krok po kroku tłumaczy, jak to zrobić, dzięki czemu ścieżka zakupowa staje się dla klienta bardziej przejrzysta - a z drugiej strony opowie o koncepcie sklepu lub naszej autorskiej usłudze esize.me – mówi Konrad Jezierski, dyrektor ds. handlu w eobuwie, cytowany w komunikacie.
Przypomnijmy, że Pepper to produkt japońskiego SoftBanku i ma dość duże zastosowanie komercyjne (jako recepcjonista/przewodnik po sklepie). Pierwsza partia tysiąca Pepperów sprzedała się w ciągu 60 sekund. Niemałe jest też konsumenckie zastosowanie - Pepper to rezydent wielu japońskich domostw.
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, eobuwie nie jest jedyną polską firmą, która zdecydowała się postawić na przyjaznego robota. Inną jest opolska agencja pracy Weegree - tutaj możecie zapoznać się z rozmową naszego dziennikarza z Pepperem.