Kolejna generacja IQOS-a już na rynku. Ma funkcję, której bardzo brakowało

Marcin Długosz
Na rynku zadebiutowała kolejna generacja urządzeń do podgrzewania tytoniu IQOS. Tym razem producent, zamiast redesignu, zaproponował znaczne usprawnienie kluczowych funkcji.
Fot. na:Temat
IQOS 3 DUO, bo tak brzmi nazwa nowej wersji popularnego zamiennika dla papierosów, czyli urządzenia do podgrzewania tytoniu, zadebiutował 23 października w sprzedaży internetowej. W stacjonarnych punktach będzie dostępny na początku listopada.

Aby stać się posiadaczem najnowszego IQOS-a trzeba przygotować się na wydatek rzędu 399 zł. Jeśli jednak należymy do regularnych użytkowników, będziemy w stanie znaleźć dla tej ceny uzasadnienie. IQOS 3 DUO jest bowiem drugim, po IQOS Multi, urządzeniem marki, które pozwala na więcej niż jednorazowe korzystanie z raz naładowanego urządzenia.


IQOS 3 Duo, po wyjęciu z ładowarki, jest w stanie podgrzać dwa wkłady tytoniowe. Wszystkie poprzednie wersje urządzenia — IQOS 2.4 i IQOS 3, trzeba było ładować po każdym użyciu.

Warto jednak zaznaczyć, że z generacji na generację, projektantom udawało się skracać czas ładowania: w przypadku IQOS-a 2.4 były to ponad 4 minuty. IQOS 3 ładował się już znacznie krócej, bo 3 i pół minuty. IQOS 3 DUO pełnię mocy odzyskuje natomiast już po 90-ciu sekundach.

Jeśli chodzi o wygląd, to jak widać na zdjęciach, nowy model od “trójki” różni się detalami. Dokładnie jednym: na przycisku uruchamiania urządzenia zamiast jednej diody, znajdziemy dwie.
Fot. na:Temat
Wprowadzanie na rynek kolejnych, ulepszonych wersji urządzenia w dość krótkich odstępach czasowych (IQOS 3 i IQOS Multi debiutowały niespełna rok temu) ma przybliżyć PMI — producenta urządzeń marki IQOS-do realizacji ambitnego celu.

Z oświadczeń władz koncernu wynika, że celem firmy jest, aby do roku 2025 liczba pełnoletnich palaczy, którzy przestaną palić tradycyjne papierosy i zastąpią je urządzeniami do podgrzewania tytoniu ma wynieść 40 milionów. Obecnie w skali globalnej liczba palaczy, którzy zrezygnowali z palenia na rzecz IQOS sięga 8 milionów.

PMI chce ponadto, aby na przestrzeni kolejnych 5 lat odsetek dystrybuowanych przez koncern produktów bezdymnych (do których zaliczają się podgrzewacze tytoniu) stanowił 30 proc. jego portfolio.

— Z najnowszych danych CBOS wynika, że w Polsce papierosy pali ok. 26 proc. społeczeństwa, czyli ponad 9 mln Polek i Polaków — komentuje Michał Mierzejewski, Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie.

— Oczywiście, najlepszym rozwiązaniem jest całkowita rezygnacja z palenia i używania produktów nikotynowych. Niestety, wielu pełnoletnich palaczy kontynuuje palenie i to dla nich przeznaczony jest ten produkt. Nasz przekaz jest prosty: jeśli nie palisz — nie zaczynaj. Jeśli palisz — rzuć. Jeśli nie rzucasz — przejdź na produkty nowej generacji — stwierdza Mierzejewski.