Miliarder rozda 9 mln dol. swoim obserwatorom na Twitterze. I nie ma w tym żadnej pułapki

Izabela Wojtaś
Japoński przedsiębiorca rozdaje swoim fanom na Twitterze 9 milionów dolarów. Mówi, że to "społeczny eksperyment szczęścia".
Japoński przedsiębiorca Yusaku Maezawa chce sprawdzić, czy 9 ​​000 dol. sprawi, że ludzie będą szczęśliwsi. Źródło: YouTube.com / Yusaku Maezawa
Jak informuje „The Times”, Yusaku Maezawa postanowił w ramach społecznego eksperymentu rozdać swoim fanom 9 mln dol. Pieniądze, po 9 tys. dol., trafią do 1 tys. losowo wybranych szczęśliwców, którzy obserwują go na Twitterze i 1 stycznia 2020 podali dalej jego twitta na ten temat. Oczywiście – jak się można spodziewać – od chwili ogłoszenia tej informacji – tj. 1 stycznia, grono 500 tys. obserwujących powiększyło się do 6,86 mln. Co więcej, zaledwie kilka tygodni wcześniej, o czym informował japoński dziennik „The Mainichi” przekazał ponad 18 mln dol. japońskiemu miastu dotkniętemu tajfunem.


Dlaczego Japończyk rozdaje tyle pieniędzy?
Cała akcja nie jest jednak zwykłą igraszką bogacza. Japończyk robi to, jak mówi w wideo na YouTube, w ramach poważnego eksperymentu społecznego. Chce sprawdzić, jak wprowadzenie koncepcji powszechnego dochodu podstawowego wpłynęłoby na ogólne samopoczucie i szczęście ludzi.
Jak mówi, ma czas i środki potrzebne na to, żeby to sprawdzić i zainicjować w Japonii debatę na ten temat. Ma nadzieję, że swoim działaniem zainteresuje naukowców i ekonomistów.

Kim jest Yusaku Maezawa?
Maezawa to 43-letni japoński przedsiębiorca. Jest założycielem i dyrektorem generalnym największego japońskiego internetowego sklepu z modą Zozo. Zgromadził fortunę szacowaną na 3 mld dol., co czyni go według Forbesa 22. najbogatszą osobą w Japonii.

Na świecie znany jest jednak bardziej jako pierwszy prywatny klient, który poleci na Księżyc w rakiecie Elona Muska Big Falcon Rockk (BFR). Co więcej, kiedy Musk poinformował o tym fakcie, Japończyk powiedział, że planuje zaprosić kilku artystów, aby dołączyli do niego podczas księżycowego przelotu, a po po powrocie stworzyli inspirowane podróżą.