Wymyślili, co zrobić, by podróże służbowe były tańsze. Zarobią na tym również pracownicy
Na, wydawać by się mogło, mocno rozdysponowanym rynku podróżniczym pojawił się nowy gracz. Start-up Stery zapewni klientom biznesowym usługę end to end dotyczącą planowania podróży służbowej. Dzięki temu firmy będą miały swoje wydatki pod kontrolą, a pracownicy zaoszczędzą sporo czasu.
Rosnąca branża
Czym tak w zasadzie są Stery? Jest to narzędzie, które, najprościej ujmując, ma za zadanie pomóc firmom w organizacji podróży służbowych. Aplikacja będzie działała w formule end to end, co oznacza, że na platformie Stery użytkownik znajdzie cały wachlarz usług związanych z podróżą: loty i hotele, ale też połączenia kolejowe, wypożyczalnie samochodów czy ubezpieczenia podróżne. Start-up powstał pod skrzydłami firmy Daftcode.– Na pomysł Stery wpadliśmy z Daftcode w połowie 2019 roku, dzięki obserwacji tego segmentu rynku. Zauważyliśmy trend, że na Zachodzie inwestorzy bardzo chętnie wspomagali tego typu start-upy, które zajmowały się szeroko rozumianym zarządzaniem podróżami, a ten segment rynku z roku na rok rósł w bardzo dobrym, zadowalającym nas tempie – mówi nam Bartek Szafranow, CEO Stery
– Dlatego zaczęliśmy się rozglądać za pomysłami, które mogą wpisać się w ten trend. Po analizie konkurencji zobaczyliśmy, że nie ma jednego komplementarnego narzędzia, które obsłużyłoby podróż biznesową, czyli od momentu zakupu biletu przez jego obsługę bieżącą, rozliczenie tego kosztu i monitoring kosztów w skali całej firmy – odpowiada w rozmowie z INNPoland.pl Szafranow.
Na rynku jest sporo porównywarek lotów, noclegów, które oferują dane usługi dla klientów indywidualnych. Dlatego CEO Stery zwraca uwagę, że chce się skupić tylko i wyłącznie na obsłudze klientów biznesowych.
Zapytaliśmy o trudności, jakie taki biznes niesie za sobą. – Barierą wejścia na ten rynek jest fakt, że dane niezbędne do "bookowania" podróży, czyli dane o lotach i hotelach są bardzo drogie, a żeby dostać dobre stawki u dostawców, trzeba zbudować pewną skalę - mówi.
– Stąd zrozumieliśmy, że potrzebujemy partnera, który na rynku jest obecny, ma renomę i ma kontakty do tego typu firm. Dzięki Daftcode udało nam się nawiązać współpracę z Grupą eSky, która podchwyciła nasz pomysł i została naszym partnerem strategicznym – dodaje CEO Stery.
Inne potrzeby
Nasz rozmówca podkreśla różnice między klientem indywidualnym i biznesowym, i tłumaczy nam najważniejsze funkcje, które pomogą w rezerwacji podróży służbowych.– Sam moduł "bookowania" podróży służbowej - lotu, hotelu czy wypożyczenia samochodu, to jest jedna z funkcjonalności Stery. Wyniki wyszukiwania będą filtrowane przez politykę podróżną obowiązującą w danej firmie, czyli ustalone zasady - za ile można latać, wziąć hotel - opowiada.
Jak twierdzi Szafranow, zamierza zastosować narzędzie, które będzie kreowało zachowania "pracowników podróżujących", w taki sposób, aby dokonywali oszczędności na rzecz firmy. Chce pozycjonować w wyszukiwarce loty oraz hotele poniżej polityki podróżnej obowiązującej danego pracownika.
Pracownik, w zamian za dokonanie takiego bookingu otrzymywałby część zaoszczędzonych pieniędzy w formie cashbacku lub innych benetiftów. – To, ile z wygenerowanych przez pracownika oszczędności wracałoby z powrotem do niego, będzie decyzją jego firmy – odpowiada CEO Stery.
Co więcej, start-up ma oferować szybkie rozliczanie całej podróży. Cały proces powinien zając 5-7 minut. Dla przykładu: w serwisie booking.com na rozliczenie w 90 proc. przypadków trzeba czekać ponad godzinę lub nawet dłużej.