H&M zrobi z klientów awatary. Wszystko po to, by łatwiej przymierzać ubrania
Zakupy przez internet są wygodnym rozwiązaniem, ale często nie jesteśmy pewien, jaki rozmiar ubrań wybrać. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi branża modowa - H&M właśnie postanowiło wprowadzić wirtualne przymierzalnie.
Rozwiązanie to ma polegać na stworzeniu indywidualnego awatara, czyli dokładnego obrazu klienta w 3D. Następnie w aplikacji na swojego awatara konsumenci będą mogli nakładać ubrania i w ten sposób, na własnej wirtualnej skórze, przekonają się, jak prezentuje się na nich dany model i czy wybrali odpowiedni rozmiar.
Prototyp wirtualnej przymierzalni planowany jest na lato 2021 r. i będzie realizowany w niektórych niemieckich sklepach. Nad wykonaniem projektu pracuje H&M beyond, będące berlińskim laboratorium innowacji szwedzkiej firmy oraz NeXR Technologies.
Nowy rok przyniesie innowacje
Wprowadzenie wirtualnych przymierzalni to nie tylko poprawa jakości kupowania w internecie, ale też próba zminimalizowania ilości nietrafnych zakupów – zły rozmiar jest powodem 75 proc. zwrotów produktów zakupionych online.Do nowych rozwiązań zmusił nas także pandemiczny rok 2020, który wyznaczył technologiczne trendy, których rozwój stał się absolutnym priorytetem. W roku 2021 możemy spodziewać się tylko ich pogłębienia.
Czytaj także: Chcesz założyć startup? Śmiało, ale to będzie ostra jazda [Poradnik]