H&M zrobi z klientów awatary. Wszystko po to, by łatwiej przymierzać ubrania

Emilia Bromber
Zakupy przez internet są wygodnym rozwiązaniem, ale często nie jesteśmy pewien, jaki rozmiar ubrań wybrać. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi branża modowa - H&M właśnie postanowiło wprowadzić wirtualne przymierzalnie.
Wirtualne przymierzalnie to przyszłość zakupów przez internet Fot. 123rf / Andrey Mikhaylov
Jak podaje portal dlahandlu.pl, szwedzka sieciówka pracuje nad wprowadzeniem wirtualnych przymierzalni.

Rozwiązanie to ma polegać na stworzeniu indywidualnego awatara, czyli dokładnego obrazu klienta w 3D. Następnie w aplikacji na swojego awatara konsumenci będą mogli nakładać ubrania i w ten sposób, na własnej wirtualnej skórze, przekonają się, jak prezentuje się na nich dany model i czy wybrali odpowiedni rozmiar.

Prototyp wirtualnej przymierzalni planowany jest na lato 2021 r. i będzie realizowany w niektórych niemieckich sklepach. Nad wykonaniem projektu pracuje H&M beyond, będące berlińskim laboratorium innowacji szwedzkiej firmy oraz NeXR Technologies.


Nowy rok przyniesie innowacje

Wprowadzenie wirtualnych przymierzalni to nie tylko poprawa jakości kupowania w internecie, ale też próba zminimalizowania ilości nietrafnych zakupów – zły rozmiar jest powodem 75 proc. zwrotów produktów zakupionych online.

Do nowych rozwiązań zmusił nas także pandemiczny rok 2020, który wyznaczył technologiczne trendy, których rozwój stał się absolutnym priorytetem. W roku 2021 możemy spodziewać się tylko ich pogłębienia.

Czytaj także: Chcesz założyć startup? Śmiało, ale to będzie ostra jazda [Poradnik]