Zła wiadomość dla korzystających z InPostu. Firma szykuje podwyżki cen

Mateusz Czerniak
InPost podnosi ceny za swoje usługi od 1 kwietnia. Zdrożeje nadanie przesyłki do paczkomatu oraz przyjazd kuriera. Podwyżki będą dotyczyć zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Zła wiadomość dla klientów InPostu. Dawid Zuchowicz / Agencja Gazeta
Jak pisze bankier.pl, usługa szybkie Nadanie oraz wysłanie paczki przez aplikację InPost Mobile podrożeją o nawet 1 zł za jedną przesyłkę w ramach usługi paczkomatowej dla klientów indywidualnych. Tak przedstawiają się nowe ceny: Tak natomiast kształtują się nowe ceny za przyjazd kuriera dla klientów indywidualnych (opłata uzależniona jest od liczby nadawanych paczek): W przypadku klientów biznesowych podwyżka obejmie przesyłki InPost Kurier, usługi Paczka Niestandardowa dla przesyłek InPost Kurier oraz opłaty za weryfikację wagi i wymiarów dla przesyłek InPost Kurier.


Firma w komunikacie prasowym stwierdziła, że podwyżki spowodowane są szeregiem inwestycji, jakich dokonała w 2020 roku, takich jak rozwój sieci paczkomatowej, otwarcie drugiej Sortowni Centralnej; a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych.

InPost chce przejąć Mondial Relay

Jednak najbardziej znacząca inwestycja dopiero przed InPostem. Tydzień temu gruchnęła bowiem wiadomość, że InPost chce przejąć Mondial Relay, francuską platformę do dystrybucji paczek e-commerce, za ok. 565 mln euro.

– (InPost – przyp. red.) złożył dziś ofertę niemieckiej grupie OTTO na nabycie francuskiej grupy logistycznej z siecią PUDO - Mondial Relay - największego prywatnego operatora we Francji za kwotę 565 M EUR, co najprawdopodobniej jest największą inwestycją zagraniczną prywatnej polskiej firmy – stwierdził na Twitterze szef firmy Rafał Brzoska.