Sprawdź, jak możesz promować swoje produkty w wyszukiwarce Google

Materiał Partnera AFTERWEB
Kampanie produktowe pozwalają nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również skutecznie wypromować cały sklep, który dzięki temu trafi do znacznie szerszego grona odbiorców. Wszystko to umożliwia wyszukiwarka Google. Warto jednak wiedzieć, jak z niej korzystać.
Fot. materiały prasowe
Jak sprawić, by produkty lepiej sprzedawały się w sieci?

Istnieje cała masa rozwiązań gwarantujących efekty w postaci większego zainteresowania pojedynczymi lub całymi katalogami produktów. Jednym z nich jest system Google Shopping, który na listach wyszukiwania wyświetla promowane (płatne) karty produktów. Znajduje się na nich zdjęcie towaru, jego nazwa, cena, a czasem także ocena kupujących. Kliknięcie w tak przygotowaną kartę spowoduje przejście do oferty sklepu.

Tego typu narzędzia doskonale nadają się do szybkiej promocji produktów, które niemal natychmiast trafiają do konkretnych klientów z jasno określonymi potrzebami i wymaganiami. Narzędzie Google Shopping skupia się przede wszystkim na konkretnych produktach. Warto jednak pomyśleć o szerszym wykorzystaniu systemu Google Ads, który otwiera dostęp do całej sieci reklamowej – nie tylko w wyszukiwarce, ale też na stronach partnerskich.

Wiele dobrego przyniesie nam również pozycjonowanie całego sklepu internetowego. Jeśli bowiem stanie się on lepiej widoczny w sieci, więcej osób będzie w stanie do niego dotrzeć. To natomiast przełoży się na większą sprzedaż.” Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Działania z tej dziedziny skupiają się głównie na tym, aby sklep zyskał wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych. Umożliwiają również zwiększenie współczynnika konwersji. Mówiąc krótko, pozycjonowanie powinno sprawić, że więcej osób dotrze do sklepu. Zwiększy się również prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Co dokładnie można zrobić, by takie efekty uzyskać?
Fot. materiały prasowe

Optymalizacja witryny – dzięki niej, stanie się ona atrakcyjniejsza zarówno dla robotów indeksujących, jak i kupujących. W tym przypadku należy skupić się między innymi na designie sklepu, jego prawidłowym działaniu (nie może być mowy o spowolnieniach lub innych problemach technicznych), sprawnej nawigacji po ofercie, udostępnieniu różnych sposobów płatności czy też uwypukleniu istotnych informacji dla klientów.

Rozbudowa treści – żaden sklep internetowy nie może obejść się bez odpowiednich opisów produktów i kategorii. Do tego warto dodać działania z zakresu content marketingu, skupiające się na tworzeniu wartościowych, merytorycznych treści (np. poradników).

Sprawny link-buliding – mowa tu zarówno o linkowaniu wewnętrznych (nawigacja po sklepie), jak i zewnętrznym, polegającym na pozyskiwaniu odnośników na stronach z wysokimi rankingami.

Strategie pozycjonerskie realizować można na własną rękę lub z pomocą agencji. Co jednak istotne, jej przygotowanie poprzedzić powinna dokładana analiza samego sklepu, jak i rynku, na którym działa. Ułatwi to dobór optymalnych rozwiązań marketingowych.

Artykuł powstał we współpracy z AFTERWEB: