Sieć dla innych sieci, która łączy wszystkich i wszędzie. Ta marka to coś więcej niż tylko płatności

Artykuł PR-owy Visa
Ponad sześćdziesiąt lat temu, kiedy powstawała organizacja Visa, niewielu potrafiło sobie wyobrazić świat bez gotówki i czeków. Misją Visa było jednak wprowadzenie bardziej bezpiecznych i wygodnych płatności w postaci cyfrowej. Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość cyfrowego handlu, zarządzając swoją globalną siecią ludzi, partnerstw i produktów, która działa dla wszystkich i wszędzie.
Misją Visa było wprowadzenie bardziej bezpiecznych i wygodnych płatności w postaci cyfrowej. Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość cyfrowego handlu, zarządzając swoją globalną siecią ludzi, partnerstw i produktów, która działa dla wszystkich i wszędzi Materiały prasowe / Visa

Sieć Visa napędza rozwój handlu


W ostatnim czasie płatności cyfrowe w sklepach i w internecie nie są już tylko wygodą – stały się wręcz koniecznością. Polacy polubili nowoczesne formy płatności, co potwierdzają wyniki badań - 20 proc. ankietowanych chce płacić kartą częściej niż przed pandemią; taki sam odsetek konsumentów zamierza jeszcze częściej kupować w internecie, podczas gdy 64 proc. chce to robić równie często jak do tej pory(1). Do nowej sytuacji zaczęli dostosowywać się również sprzedawcy, szczególnie ci drobni. Uruchomienie przez nich działalności w internecie oraz rozpoczęcie przyjmowania płatności cyfrowych decydowało o przetrwaniu oraz rozwoju drobnego lokalnego biznesu.


Obecność małych firm na platformach sprzedaży internetowej jest kluczowa, gdyż stanowi dla nich cyfrowe okno na świat. W ten sposób drobni przedsiębiorcy mogą zyskać rozpoznawalność oraz docierać ze swoją ofertą do nowych klientów, którzy będą mieli dostęp do ich produktów przez 24 godziny na dobę z dowolnego urządzenia mającego dostęp do internetu. Rosnące zainteresowanie cyfrowym kanałem sprzedaży wśród drobnych sprzedawców potwierdzają dane – od czerwca 2020 r. wzrosło ono z 27 proc. do 43 proc.(2).
Materiały prasowe / Visa
Trudna rzeczywistość rynkowa wymagała szybkich decyzji. Visa stale wspiera drobnych przedsiębiorców poprzez dostarczanie im odpowiednich narzędzi, doradztwa eksperckiego i wsparcia finansowego, które pomaga im przystosować się do zmian w zachowaniach konsumentów w obszarze płatności. Zaoferowała również pomoc dla osób i grup najbardziej potrzebujących pomocy. W najbliższych latach to właśnie Visa Foundation planuje przeznaczyć 210 mln dolarów na pomoc firmom najbardziej dotkniętym skutkami pandemii.

Natomiast w Polsce Visa wspomaga Fundację Polska Bezgotówkowa – nie tylko finansowo, ale również swoją wiedzą i doświadczeniem. W ramach prowadzonego przez Fundację programu małe firmy przez okres 12 miesięcy mogą bezpłatnie korzystać z terminali obsługujących płatności zbliżeniowe. Dzięki tej inicjatywie w całym kraju zainstalowano już ponad 400 000 terminali, a my możemy w nich wygodnie płacić zbliżeniowo za nawet najdrobniejsze zakupy.

Visa wspiera wszystkich i wszędzie


Ważną rolę w biznesie odgrywają kobiety. Wiele z nich prowadzi małe firmy, a oferowana przez Visa pomoc nie tylko oznacza wsparcie konkretnego biznesu, ale przede wszystkim członków lokalnej społeczności. Wzmacnianie pozycji kobiet w drobnym biznesie wiąże się z osiągnięciem równości płci, ograniczeniem ubóstwa i dalszym rozwojem gospodarki z korzyścią dla wszystkich.
Materiały prasowe / Visa
W Polsce Visa została partnerem programu „TOP Women w e-biznesie” założonego przez Fundację Kobiety e-Biznesu. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu w internecie. Visa jest siecią, która działa dla wszystkich i wszędzie.

Sieć dla innych sieci


Obecnie mamy możliwość sprzedawać, kupować i przesyłać pieniądze na coraz nowsze sposoby. Dzięki Visa możemy inicjować dowolnego typu transakcje, bo Visa umożliwia bezpieczny przepływ pieniędzy dla wszystkich i wszędzie. Visa nie ogranicza już infrastruktura przewodowa, metoda płatności, nośnik ani zasięg sieci. Visa przekształciła się w „sieć dla innych sieci”, czyli platformę, która pozwala na przepływ pieniędzy w sieci Visa i poza nią.

Visa wspiera rozwój gospodarczy – sieć Visa łączy 3,6 miliarda kart, ponad 70 milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje transakcje o wartości 12,5 biliona dolarów. W ostatnich pięciu latach Visa zainwestowała 9 miliardów dolarów w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu poprzez stworzenie zróżnicowanego pakietu produktów i usług z korzyścią dla wszystkich i wszędzie.

(1)Badanie eService "Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?"; partnerem badania w Polsce jest Visa
(2)Badanie "The Visa Back to Business Study. 2021 Outlook" zrealizowano na dziewięciu rynkach