"To były czasy tworzenia wszystkiego na nowo". Dorota Haller w rozmowie z Martą Macke [REKLAMIARA]

Katarzyna Florencka
W kolejnym odcinku "Reklamiary" Marta Macke rozmawia z Dorotą Haller, dyrektorką marketingu, komunikacji i e-commerce Huawei CBG, która większość swojej kariery zawodowej spędziła jako szefowa marketingu w różnych organizacjach (pracowała m.in. w PLL LOT, Medicover, Henklu).
Dziś Dorota Haller zarządzając marketingiem firmy technologicznej Huawei nie rozstaje się z telefonem komórkowy, ale zaczynała na początku lat 90. w agencji reklamowej Saatchi&Saatchi i pierwsze contact raporty pisała na maszynie do pisania.

– Byłam accountką, opiekunką klienta, natomiast wydawało mi się że zmieniam świat, że wprowadzamy Polskę w gospodarkę wolnorynkową i jesteśmy po prostu innowatorami – wspomina Dorota Haller. – To były wspaniałe czasy entuzjazmu, przyjaźni, tworzenia wszystkiego na nowo. Każda kampania duża i mała była rzeczą nową, badania rynku były rzeczą nową, to, że się pracowało po angielsku było rzeczą nową, nowe było wszystko.


Rozmawiając z Dorotą Haller, która jest społecznie aktywną feministką (działa między innymi jako mentorka organizacji Vital Voices, prowadzi też swój podcast Hallo Haller skierowany do kobiet), nie sposób nie nawiązać do wątku równouprawnienia kobiet. Na pytanie Marty Macke o rolę kobiet w branży komunikacji marketingowej Haller odpowiada między innymi:

– Ja widzę w tej chwili w branży komunikacji marketingowej bardzo wiele fantastycznych kobiet, które robią ogromną karierę, zarządzają ogromnymi firmami, spółkami z naszej branży, więc nie wydaje mi się że ta branża jest zmaskulizowana, wydaje mi się że nam kobietom w każdej branży jest trudniej i szereg jest przyczyn. Ale powiedziałam, że miałam szefów, bo tak – wówczas byli to mężczyźni...

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl