Przyszłość w oczach ekspertów od technologii i biznesu – konferencja Masters&Robots

Artykuł PRowy Masters&Robots
16 września 2022, 14:37 • 1 minuta czytania
Jak metaversum ukształtuje relacje międzyludzkie i modele biznesowe? Czy możliwe jest tworzenie wirtualnych replik ludzkich? Czy w przyszłości dane cyfrowe będziemy przechowywać w DNA? Jak nowe technologie i sztuczna inteligencja wpływają na organizacje? O tym naukowcy, futurolodzy i innowatorzy opowiedzą na konferencji Masters&Robots, która odbędzie się 21-22 września w Warszawie i online równocześnie.
Fot. materiały promocyjne
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Realne science fiction

Masters&Robots to jedno z najważniejszych wydarzeń w naszym regionie poświęcone trendom z obszaru nowych technologii i ich wpływie na biznes i społeczeństwo. Głos w trakcie konferencji należy do wybitnych światowych ekspertów i praktyków. W poprzednich latach na konferencji wystąpili m.in. David Hanson – twórca humanoidalnego robota Sophi, Peter Diamandis – założyciel Singularity Group i Juwal Noach Harari – historyk i autor bestsellerów ostatnich lat, w tym „Sapiens. Od zwierząt do bogów”.  


Wydarzenie jest spotkaniem osób, które są ciekawe przyszłości i lubią wiedzieć więcej i wcześniej, niż inni. To prelekcje, które czasem brzmią jak science fiction, ale są niczym innym, jak bardzo prawdopodobną prognozą, a często też – teraźniejszością. To możliwe scenariusze na najbliższe lata, w których świat wygląda zupełnie inaczej niż ten, jaki znamy. 

What if…

Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem "What if…". Zachęca do tego, by z otwartym umysłem patrzeć w przyszłość i odważnie rozważać rozmaite "a co, jeśli". To też ważny sygnał i wskazówka dla liderów, by zmienili perspektywę i zaczęli podejmować decyzje na podstawie tego, co się zbliża, a nie danych z przeszłości.

W trakcie konferencji specjaliści poruszą ważne tematy związane z prognozowaniem trendów w biznesie, sztuczną inteligencją, ekologią, metawersum, inżynierią genetyczną, przywództwem i kulturą organizacyjną cyfrowych firm. Każde z wystąpień będzie źródłem cennych informacji, dzięki którym łatwiej przygotować się na to, co przed nami. W gronie ekspertów są autorzy książkowych bestsellerów i znakomici mówcy. Głos zabiorą m.in. wybitna amerykańska futurolożka i analityczka trendów - Amy Webb, pochodzący z Chin spec od sztucznej inteligencji - Kai-Fu Lee, współautorka sukcesu Netlixa - Patty McCord, czołowy aktywista ekologiczny - Bill McKibben i światowy guru marketingu - Seth Godin.

Gotowi na nadejście przyszłości 

O byciu gotowym na przyszłość mówi się już w kategorii niezbędnej kompetencji. Jej pojawienie się wymusił XXI w. Do tej pory świat toczył się w miarę równym, utartym i przewidywalnym rytmem. Rozwój technologii i rzeczywistość cyfrowa zmieniły jednak reguły gry. Świat stał się szybki, nieprzewidywalny, a dotychczasowe sposoby działania przestały się sprawdzać. Kluczowe jest, by nie przeoczyć ważnych sygnałów, momentów i okoliczności – to często decyduje o tym, czy firma przetrwa.  

Ideą konferencji jest dostarczenie najnowszej światowej wiedzy i inspiracji kadrze zarządzającej i liderom. Prelegenci z całego świata opowiedzą o najnowszych osiągnięciach w ich obszarach, pokażą prognozy i scenariusze przyszłości, na które każdy biznes powinien być gotowy. 

"Nie proszę, abyście byli gotowi na wszystko, proszę, abyście byli po prostu gotowi, a zwłaszcza na to, co może podważać wasze utarte przekonania" – powiedziała Amy Webb podczas jej ostatniego wystąpienia na SXSW, gdzie – jak co roku – zaprezentowała najważniejszy raport dla wszystkich branż "Tech Trends Report".

Jej predykcje mogą ziścić na wiele sposobów, dlatego ogromnie ważna jest elastyczność i otwartość, kreatywność i innowacyjność, szeroka perspektywa i słynne myślenie księżycowe Petera Diamandisa. Tylko wtedy będzie możliwe projektowanie rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na organizacje, świat i ludzi. 

Wygrywa nie większy, a szybszy

"Dzisiaj, gdziekolwiek spojrzeć, obserwujemy dysrupcję. Hotelarze doświadczyli tego, gdy na rynku pojawiło się Airbnb. Taksówkarze – gdy powstał Uber. Przemysł rozrywkowy – gdy rozwinął się Netflix. Wszystkie trzy wymienione firmy całkowicie zmieniły reguły rynkowej gry zarówno dla użytkowników, jak i konkurencji. Ale tak naprawdę to nie technologia zakłóciła wspomniane rynki. Inicjatorami dysrupcji byli ludzie, którzy mieli odwagę wymyślać nowe rozwiązania i podważać te proponowane przez firmy z ustabilizowaną pozycją. Także dziś więcej "gości w garażu" czeka, by wstrząsnąć "stabilnymi" i silnie uregulowanymi branżami, takimi jak zdrowie, bankowość czy nieruchomości" – tak mówi o dysrupcji Jowita Michalska, CEO Digital University, inicjatorka i organizatorka konferencji Masters& Robots. 

Dysrupcja jest stale możliwa w każdym obszarze, od strategicznych po te mniejszego kalibru. Jak w przypadku kawiarni, gdzie kawa jest za darmo, a płaci się za czas. I setkach innych, które są tuż za rogiem.  

Bilety na konferencję Masters&Robots do nabycia: https://mastersandrobots.tech/

Na Masters&Robots’22 wystąpią m.in.