PKP przekonuje, że pasażerowie zaoszczędzą czas. Wszystko dzięki nowej funkcji w Google Maps

Maria Glinka
10 sierpnia 2023, 18:28 • 1 minuta czytania
Na tę nowinkę w Google Maps czekali pasażerowie pociągów. Przy wyszukiwaniu połączeń możemy wybrać opcję "Kup bilet", która automatycznie przekieruje nas na stronę PKP. Jednak funkcja nie jest dostępna dla wszystkich pociągów.
Nowa funkcja w Google Maps, z której skorzystają pasażerowie PKP. Fot. Marek Bazak/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Podróże z PKP łatwiejsze dzięki nowince w Google Maps

Funkcja wyszukiwania połączeń kolejowych PKP jest już od dłuższego czasu dostępna dla użytkowników Google Maps. Teraz pojawiła się kolejna nowinka, która sprawi, że planowanie podróży będzie prostsze.


PKP Intercity informują, że podróżni, którzy używają Google Maps, mogą skorzystać z nowej funkcji "Kup bilet". Po kliknięciu automatycznie trafiają do systemu zakupowego e–IC.

"Dzięki nowej funkcjonalności zaoszczędzą oni czas na szukaniu odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika" – przekonuje spółka, cytowana przez portal next.gazeta.pl. Jak dodaje, to idealne rozwiązanie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego.

Docelowo funkcja obejmie wszystkie pociągi

Choć nowinka odpowiada na potrzeby pasażerów, to realizuje je tylko częściowo. Na razie opcja "Kup Bilet" nie jest dostępna dla wszystkich połączeń krajowych. Jednak PKP Intercity, że docelowo usługa będzie dotyczyła każdego składu.

– Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google. Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż – przyznał Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

PKP uruchomi program lojalnościowy

Usługa "Kup bilet" w Google Maps to niejedyny sposób na przyciągnięcie turystów, jaki ma PKP. Jak już informowaliśmy, spółka chce wprowadzić własny program lojalnościowy.

W czerwcu wiceprezes PKP Intercity stwierdził, że przetarg na wykonawcę programu lojalnościowego może zostać ogłoszony jeszcze w trakcie tegorocznych wakacji. Na razie nie wiadomo, jak dokładnie ma wyglądać program lojalnościowy PKP. Jednak deklaracje z 2022 r. wskazują na kierunek, w którym być może będzie chciał podążać państwowy gigant. W październiku ubiegłego roku pojawiły się informacje, że przewoźnik rozważa wdrożenie systemu, w którym pasażerowie mogliby wymieniać punkty na tańsze przejazdy (rabat przy zakupie kolejnego biletu). W grę wchodziły wówczas także nagrody rzeczowe.

Oto aplikacje PKP

Z kolei na początku 2023 r. PKP postanowiły ułatwić planowanie podróży poprzez własne aplikacje. Jak już pisaliśmy w INNPoland.pl, PKP.appka oraz PKP Intercity są wyposażone w funkcje dodatkowe, których nie mają podobne aplikacje. PKP.appka poza standardowymi opcjami umożliwia sprawdzenie lokalizacji dworców, oferowanych przez nie usług (gastronomicznych, handlowych) czy na bieżąco aktualizowanych opóźnień.

Natomiast aplikacja PKP Intercity umożliwia wybór trasy na konkretny dzień i godzinę oraz maksymalną cenę, jaką chcemy przeznaczyć na podróż. Do tego klasa 1 lub 2 oraz przewoźnik: EIP, EIC, IC, TLK. Można też wybrać miejsce ze schematu pociągu. Jednak samego biletu nie da się kupić bez rejestracji.