Drugi dzień awarii w dużym banku, klienci odcięci od pieniędzy. "Ta aplikacja to nieporozumienie"

Maria Glinka
12 września 2023, 12:58 • 1 minuta czytania
To już drugi dzień awarii w Santanderze. Bank informuje, że nie działa aplikacja mobilna, która niedawno przeszła aktualizację. Tysiące klientów uskarżają się na brak dostępu do swoich pieniędzy.
Awaria w banku już drugi dzień z rzędu. Fot. Unsplash/Yura Fresh
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Jedna awaria za drugą. Santander ma problemy z nową aplikacją

W poniedziałek 11 września 2023 r. Santander Bank Polska miał awarię. Problemy dotyczyły zarówno bankowości internetowej, jak i mobilnej.


O godz. 18:08 bank poinformował za pośrednictwem Facebooka, że awaria została usunięta. Jednak spokój klientów nie trwał zbyt długo. Dziś nad ranem, a więc zaledwie kilkanaście godzin później, znów pojawiły się problemy.

Serwis Downdetector.pl zarejestrował pierwsze sygnały dotyczące awarii w Santanderze we wtorek tuż przed godz. 8:00. W szczytowym momencie portal odnotował 1370 zgłoszeń.

Santander potwierdza w jednym z komentarzy na Facebooku, że faktycznie "nie działa bankowość mobilna". Jednak zapewnia, że nie ma żadnych problemów z płatnościami kartami.

"Ta aplikacja to jakieś nieporozumienie"

Użytkownicy ostro krytykują bank za kolejny dzień z problemami. Wielu z nich narzeka na nową wersję aplikacji mobilnej, która trafiła w ich ręce 4 września, a więc niedługo przed pojawieniem się pierwszych problemów.

"A dziś od nowa... Brak dostępu do bankowości internetowej, nowa, cudowna apka też nie działa... Ile można usuwać awarię???" – przekonuje jeden z klientów.

"Ta aplikacja to jakieś nieporozumienie, od rana próbuje opłacić rachunki bez sukcesów, ciągle wywala do logowania" – uskarża się kolejny.

"Nie mogliście przetestować aplikacji przed jej wprowadzeniem dla klientów!? Drugi dzień nie mam dostępu do swoich pieniędzy. Brak możliwości dokonania operacji z konta. Żart" – ocenił inny.

"To jest skandaliczne, czy jest jakiś horyzont czasowy dla tej awarii? Przez ile biurek i skrzynek mailowych u was w centrali przeszedł taki bubel? nie testowaliście tego przed wypuszczeniem?" – pyta kolejny klient. Na razie nie wiadomo, kiedy Santander usunie awarię. Choć przekonuje, że strona internetowa działa bez zarzutów, to niektórzy i tak mają problem z finalizacją transakcji. I jak się teraz zalogować do konta internetowego jak potwierdzenie mam z aplikacji?" – pyta użytkownik.

W komentarzach pojawia się wiele głosów sugerujących, że niektórzy rozważają odejście z Santandera. "Czas na zmianę. Definitywnie" – czytamy w jednym z nich. Klienci uważają, że wypuszczając "niedopracowany produkt", Santander "wystawia sobie świadectwo".

Santander to niejedyny bank, który zmaga się z awarią w ostatnim czasie. Dwa tygodnie temu problemy z dostępem do aplikacji i logowaniem się przez stronę mieli klienci ING Banku Śląskiego. Awaria trwała kilka godzin.

Duża awaria Messengera

Choć to właśnie banki najczęściej zmagają się z awarii, to problemy nie omijają też portali społecznościowych. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, w czerwcu 2023 r. awarię miał Messenger, aplikacja Facebooka.

Problemy dotyczyły wysyłania wiadomości. Niektórzy nie mogli przesyłać również plików i mieli trudności w zalogowaniu się. Innym nie działały tylko wiadomości głosowe.