Telewizja droższa o kilkadziesiąt złotych. Duży operator znowu zmienia ceny
Vectra rozsyła maile. Klienci zapłacą więcej za usługi
Vectra postanowiła kontynuować wieloetapowy proces podwyżek cen usług. Tym razem e-maile trafiają do osób, które korzystają z oferty Multimedia Polska z umowami na czas określony.
W treści operator tłumaczy, że podwyżka jest związana z inflacją w Polsce. Powołuje się na dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), z których wynika, że wzrost cen w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 15 proc.
Vectra przekazuje, że waloryzacja opłat zacznie obowiązywać od 1 listopada 2023 r. Portal branżowy wirtualnemedia.pl podaje, że klienci zapłacą o kilka bądź kilkadziesiąt złotych więcej w skali miesiąca.
Z ustaleń serwisu wynika, że komunikaty dotyczące podwyżki opłat miały trafić do użytkowników wcześniej, ale pojawiły się problemy techniczne. To jednak nie odłożyło w czasie waloryzacji.
Vectra powołuje się na klauzulę waloryzacyjną. Kolejny raz
Operator podnosi ceny na podstawie klauzuli modyfikacyjnej i waloryzacyjnej. Pierwsza z nich pozwala na podnoszenie cen z możliwością wypowiedzenia umowy przez abonenta bez żadnych kar.
Z kolei druga pozwala firmie podnosić wysokość opłat o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika inflacji. Jeśli ceny wzrosną w oparciu o te oficjalne wyliczenia, to klient nie może bez konsekwencji rozwiązać umowy.
Wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty są największymi wyzwaniami dotykającymi obecnie każdą firmę w Polsce. Dlatego też stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują – tłumaczyła Vectra w lipcu 2023 r.
Jednak klienci mają pretensje do operatora za ostatnie modyfikacje. Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ujawnił niedawno na łamach portalu wirtualnemedia.pl, że "na podwyżki inflacyjne w Vectrze i Multimediach wpłynęło ponad 200 skarg".
Użytkownicy najczęściej skarżą się na brak możliwości rozwiązania umowy i podwyżki cen niedługo po ich podpisaniu. – Postępowanie w tej sprawie jest nadal w toku – zapewnił przedstawiciel UOKiK.
Zbliżająca się waloryzacja opłat to już kolejna, na którą w tym roku zdecydowała się Vectra. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, nowy cennik obowiązuje od września i dotyczy tych klientów, którzy dotychczas nie byli objęci waloryzacją opłat lub zmienili umowy. Tym klientom operator podniósł ceny od 10 do kilkunastu złotych.
"Stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie jakiego od nas oczekują" – przekonywała wówczas Vectra.