Lepiej już teraz pomyśl o zakupach świątecznych. InPost zaraz podniesie ceny
InPost podniesie ceny. Na Allegro będzie drożej
Podczas telekonferencji dla analityków prezes InPostu Rafał Brzoska zapowiedział kolejną podwyżkę cen usług dla Allegro. Jak dodał, zmiana cennika "nastąpi pod koniec listopada".
Brzoska przekazał, że rozmowy na ten temat, które InPost prowadzi z Allegro, już trwają i przebiegają w "przyjacielskiej atmosferze". TVN24 podaje, że w 2020 r. te spółki zawarły siedmioletnią umowę, która wskazuje na coroczną indeksację cen, począwszy od listopada 2022 r. Pod uwagę są brane dwa wskaźniki: inflacja oraz wzrost kosztów wynagrodzeń.
W ubiegłym roku InPost podniósł ceny usług dla Allegro o 12 proc. W związku z kolejną podwyżką platforma sprzedażowa zapewnia, że "nie dzieje się nic nadzwyczajnego".
"Nasza współpraca z InPostem oparta jest na długoterminowym kontrakcie i zapisana w nim klauzula inflacyjna umożliwia co roku, właśnie w listopadzie negocjacje cennikowe. Rozmowy prowadzone są w bardzo partnerskiej atmosferze, ale wciąż trwają, więc nie będziemy komentować ich przebiegu" – tłumaczy Allegro w odpowiedzi przesłanej do TVN24.
Wcześniej platforma sprzedażowa podniosła cenę miesięcznej subskrypcji Allegro Smart! (z 10,99 zł do 14,99 zł). Podwyżka nie objęła rocznej subskrypcji (nadal kosztuje 59,90 zł).
InPost Pay zmieni rynek e-commerce?
Choć InPost mocno współpracuje z Allegro, to stawia także na własne, konkurencyjne rozwiązania. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, firma Brzoski wprowadziła InPost Pay. Na razie jest dostępny w wersji beta w aplikacji mobilnej dla jednego sklepu internetowego. Z czasem mają pojawić się kolejne.
Na oficjalnej stronie internetowej usługi dowiadujemy się, jak działa InPost Pay. To płatność i dostawa w jednym przycisku już na karcie produktu. Dzięki temu można przenieść koszyk i całe zamówienie do aplikacji InPost Mobile.
InPost Pay pozwala także na stworzenie nowego koszyka w sklepie. Płatność i dostawa są realizowane za jednym kliknięciem. W tej samej aplikacji można śledzić zamówienie oraz jego status.
Szanse na powodzenie nowinki technologicznej są spore, ponieważ z aplikacji mobilnej InPost Mobile korzysta już ponad 10 mln klientów. InPost Pay pozwala na płacenie za koszyki z różnych sklepów w jednej aplikacji, dzięki czemu klienci nie muszą zakładać wielu kont, a na skrzynki mailowe nie będą przychodziły oddzielne wiadomości ze sklepów.
Pierwszy raz o InPost Pay pisaliśmy w INNPoland.pl w czerwcu 2023 r., kiedy Brzoska ujawnił szczegóły. – Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online – przekonywał.