Orlen ze zwycięstwem w Turnieju Czterech Skoczni. Spółka podbija Oberstdorf
Co to oznacza dla Pucharu Świata w Skokach Narciarskich? Na pewno to, że logo Orlenu pojawi się szeroko na wyeksponowanych przestrzeniach reklamowych wokół areny. Spółka zapowiada też, że opracowała nowy projekt na specjalne logo. Partnerstwo związane jest z międzynarodową strategią polskiego koncernu.
Partnerstwo Orlenu z Oberstdorf Allgäu
"Sponsorowanie słynnej na całym świecie skoczni narciarskiej w Oberstdorfie ma dla Orlen Deutschland znaczenie strategiczne. Bliskie połączenie z jednym z najważniejszych ośrodków sportów zimowych pozwala nam budować silną obecność regionalną i międzynarodową oraz promować identyfikację z naszymi markami Orlen" – tłumaczy Piotr Guział, dyrektor zarządzający Orlen Deutschland GmbH. Współpraca łączy niemiecką filię spółki z operatorem areny, Skiclub Oberstdorf Veranstaltungs GmbH.
Koncern ma stać się też sponsorem programu sportowego dla młodzieży, Oberstdorf Ski Club. Program szkoli ponad 300 dzieci, trenowanych całorocznie do udziału w zawodach w skokach narciarskich/kombinacji norweskiej, biegach narciarskich i zjazdach.
"Znaleźliśmy silnego partnera w Orlen, firmie zaangażowanej nie tylko w sport najwyższego poziomu, ale także bardzo zainteresowanej wsparciem młodzieży z regionu. Dzięki temu wsparciu będziemy mogli spojrzeć w przyszłość z najlepszym możliwym sprzętem i stworzyć doskonałe warunki dla gwiazd jutra” – wypowiada się na blogu Orlen Georg Geiger, przewodniczący Oberstdorf Ski Club.
Budowanie międzynarodowej marki
Słynna arena jest popularnym celem odwiedzin wśród mieszkańców i turystów. Sponsoring Orlenu jest elementem strategii wzmacniania obecności marki na rynkach zagranicznych.
Orlen Deutschland jest sponsorem koszulki rekordowego niemieckiego mistrza w piłce ręcznej, THW Kiel oraz partnerem reklamowym Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej 2024. Te zawody po raz pierwszy odbędą się w Niemczech. Filia jest również sponsorem zespołu w Rajdzie Dakar w latach 2020-2023.
"Firma prowadzi również szerokie działania marketingowe w ramach głównego sponsoringu między ORLEN S.A. a zespołem Alpha Tauri. To kontynuacja trzyletniego partnerstwa tytułowego z zespołem Formuły 1 Alfa Romeo" – czytamy na blogu Orlen Deutchland.
Partnerstwo w Oberstdorfie wspiera także zaplanowane przez Orlen wejście na rynek w sąsiedniej Austrii, co ma nastąpić poprzez przejęcie 266 stacji paliw Turmöl.
Orlen przejmie 266 stacji benzynowych w Austrii
W planach Orlenu pisaliśmy na INNPoland - planuje przejęcie 266 nowoczesnych stacji paliw w wyniku nabycia od Grupy Doppler 100 proc. udziałów w spółce Doppler Energie, będącej operatorem austriackiej sieci. Stacje działające obecnie pod marką Turmöl zlokalizowane są w całej Austrii i należą do jednej z najpopularniejszych sieci w kraju, "osiągającej stabilne wyniki finansowe" – pisze paliwowa spółka w komunikacie prasowym.