Innowacje i wyzwania w gospodarce opartej o dane – 3. edycja Data Economy Congress w Warszawie

Artykuł PR Data Economy Congress
30 stycznia 2024, 16:01 • 1 minuta czytania
Już 25-26 marca 2024 r. w hotelu The Westin Warsaw odbędzie się 3. edycja Data Economy Congress. Cross-sektorowe grono ekspertów w dziedzinie zarządzania danymi spotka się, aby po raz kolejny przeanalizować nowy model gospodarki opartej o dane.
Fot. mat. prasowe
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Kongres zainauguruje dyskusja na temat efektywnego zarządzania procesem polskich instytucji publicznych. Prelegenci przeanalizują m.in. kamienie milowe dla “cyfrowego państwa”, możliwości wynikające dla mObywatela z Europejskiego Portfela Tożsamości Cyfrowej, kreowanie dostępu do Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej oraz proces demokratyzacji dostępu do danych publicznych. 


Kolejny blok tematyczny skupiony zostanie na zarządzaniu strategicznym w czasach data economy – efektywnym podejmowaniu decyzji biznesowych i skutecznej monetyzacji na podstawie danych. Kluczowymi wątkami, nad którymi pochylą się eksperci będą ESG i zrównoważony rozwój w erze danych oraz współpraca cross-sektorowa w zakresie strategicznych decyzji opartych na danych. Podczas debat pojawia się zagadnienia dotyczące m.in. szans i potencjałów raportowania ESG, zaawansowanych technologii raportowania i przyspieszenia podejmowania trafnych decyzji biznesowych opartych na raportach, identyfikacji trendów zrównoważonego rozwoju, Data Sharing - współpracy i dzielenia się danymi, jako klucza do realnej weryfikacji zwrotu z inwestycji, finansowania transformacji cyfrowej w tradycyjnych sektorach, jako elementu strategii biznesowej oraz współpracy biznesu i sektora publicznego.

Ważnym tematem będzie budowanie infrastruktury danych i zarządzanie danymi w praktyce. Prelegenci zwrócą uwagę m.in. na kwestię decentralizacji danych w organizacji (Data Mesh),  strategie i technologie służące do zarządzania danymi o kluczowym znaczeniu oraz strategie wdrażania Data Lakes i Data Warehouses w organizacjach. Nie zabraknie również zagadnień związanych z klientem – hiperpersonalizacją, danymi w kampaniach targetowych, data storytelling, implementacjami sektorowymi oraz narzędziami AI zmieniającymi oblicze marketingu.

Dzień drugi kongresu przyniesie tematy dotyczące technologii przyszłości. Eksperci skomentują obecny stan i przyszłe zastosowania technologii kwantowych oraz wykorzystanie AI w biznesie m.in. przygotowanie organizacji i danych do wdrożenia AI, technologiczne bariery wdrożeń AI w organizacjach, czynnik ludzki w kontekście AI, wyzwania moralne i etyczne szybkiego rozwoju AI oraz skalowanie AI. Istotnym będzie również obszar zarządzania danymi. Prelegenci odpowiedzą na pytanie o to jak zarządzać danymi, aby były wiarygodne, kompletne, aktualne i spójne oraz pozbawione błędów, niespójności i braków. Zakończenie kongresu stanowić będzie debata na temat wyzwań w integracji AI, IoT oraz robotyki. Pojawią się zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem, detekcją i zarządzaniem incydentami cybersecurity, robotyką i automatyzacją oraz budową ekosystemów wykorzystujących dane z IoT.

Data Economy Congress jest najważniejszym kongresem, podczas którego przeanalizowane zostaną kwestie ekonomiczne i biznesowe, otoczenie rynkowe i prawno-regulacyjne dotyczące wykorzystania potencjału danych. Program wydarzenia tworzą czołowi eksperci rynku. Wydarzenie skierowane jest do zarządów spółek sektora nowych technologii, sektorów tradycyjnych takich jak: bankowość, ubezpieczenia, finansowego, energetyka, sieci handlowe, logistyka, supply-chain, telco & ICT, administracji publicznej, spółek ecosystemu fintech, analityków danych, data-scientists, CDOs, CIOs, programistów, a także twórców, entuzjastów i promotorów nowych technologii.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe. Więcej na www.mmcpolska.pl.