Platforma Zuckerberga coraz odważniej ściąga od konkurencji

Wiktor Knowski
13 grudnia 2024, 12:18 • 1 minuta czytania
Meta, gigant technologiczny stojący za platformą Threads, wprowadza nową funkcję przypominającą rozwiązania dostępne na Bluesky. Po wprowadzeniu możliwości personalizacji feedu przyszedł czas na "kolekcje". 
W czwartek Threads ogłosiło wprowadzenie "kolekcji profili" – funkcji świetnie znanej użytkownikom Bluesky. Fot.: Jose Luis Magana/Associated Press/East News | STEFANI REYNOLDS/AFP/East News | Wiktor Knowski / INNPoland.pl
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Trwa kryzys na platformie X, która wpadła w tarapaty po tym, jak za jej sterami zasiadł Elon Musk. Ucieczka użytkowników z byłego Twittera (nazywana potocznie "eXodusem") rozpoczęła wyścig wśród konkurencji platformy, kto przygarnie ich więcej. Choć w tym momencie niekwestionowanym liderem pozostaje należące do Meta Threads, platforma Bluesky depcze mu po piętach. 


Czytaj także: https://innpoland.pl/209531,bluesky-z-nowymi-rekordami-te-3-opcje-przyciagaja-uzytkownikow

Meta, do której należy również m.in. Facebook, Instagram i WhatsApp, postanowiła walczyć z konkurencją w swoim klasycznym stylu – skopiować rozwiązania na swojej platformie. W trakcie ostatnich kilku miesięcy krok po kroku wprowadza na Threads rozwiązania, które do tej pory wyróżniały platformę Bluesky. 

Starterpack od Threads

Liczba aktywnych użytkowników Threads wielkimi krokami zbliża się do 300 mln. Bluesky obecnie może pochwalić się zaledwie 25 mln. Ta liczba rośnie jednak w ogromnym tempie. Ta tendencja wyraźnie niepokoi konglomerat Zuckerberga, który znany jest z "pożyczania" rozwiązań od innych platform. 

W czwartek Threads ogłosiło wprowadzenie "kolekcji profili" – funkcji świetnie znanej użytkownikom Bluesky pod nazwą "starterpack". Tematyczne zbiory profili – zbierające np. konta z jedzeniem, o popkulturze czy o filmach – mają umożliwić nowym użytkownikom szybsze wdrożenie się w działanie platformy.  

To nie pierwsza kalka z Bluesky

Rozwiązanie spotkało się z krytyką użytkowników, którzy od razu wytknęli platformie prowadzonej przez Adama Mosseri, że jest to bezpośrednia kalka z rozwiązania wykorzystywanego na Bluesky. 

Czytaj także: https://innpoland.pl/209345,rosyjska-propaganda-i-live-nastolatek-tak-przywital-mnie-tiktok

"Każdy, komu podoba się ta funkcja, powinien po prostu używać Bluesky, strony, z której Mosseri i Zuck ją skopiowali. Bluesky to o wiele lepsza platforma społecznościowa, która nie manipuluje użytkownikami za pomocą algorytmów, które wzmacniają najbardziej wściekłe posty, żeby wszyscy się znienawidzili" – napisał jeden z użytkowników Threads pod postem ogłaszającym nową funkcję. 

Należy dodać, że jest to kolejne rozwiązanie wprowadzane na platformie należącej do spółki Meta, które wcześniej było wykorzystywane na Bluesky. Niedawno Threads wprowadziło możliwość personalizowania feedu – opcję, która wcześniej przyciągnęła wielu użytkowników do platformy z logo błękitnego motyla.