fot. Bartłomiej Młynarski
Reklama.
Jakie są polskie marki?
Wyjątkowe! Oczywiście mamy tu na myśli marki początkujące, które tworzą niewielkie kolekcje w całości wykonane w Polsce. Takie, które zyskują uznanie osób majacych pierwszy kontakt z marką. Takie, które wygrywają konkursy, są zapraszane na pokazy, ale świat ciągle jest dla nich za daleko.
Nie ma co ukrywać- branża mody, jak każda inna, rządzi się swoimi prawami. Jedną z nich jest niedostępność magazynów modowych. Poszukiwanie partnera mediowego o ogólnopolskich zasiągu jest ogromnym wyzwaniem. Większość znanych miesięczników za obecność na wydarzeniu oczekuje sporych pieniędzy, na tyle dużych by dla większości młodych projektantów stanowiło to barierę nie do przeskoczenia. Można między bajki włożyć deklaracje o wspieraniu polskich projektów; wspieranie rozumiane jest jako sprzedaż powierzchni reklamowej; również w wersji on-line.
Obserwowałam ostanio z ciekawością jak funkcjonuje to w innych krajach. Na jedno z dużych światowych wydarzeń została zaproszona polska projektantka, absolwentka ASP w Łodzi. Liczba publikacji była oszałamiajaca. Dobre periodyki o modzie szukają perełek, by móc zaskoczyć czyteników świeżą kolekcją, również z tak odległego kraju jak Polska. U nas to nie poszukiwania diamentów są wyznacznikiem treści.
Zdolni i cierpliwi
A jednak tworzą! Polscy projektanci sa nie tylko utalentowani, ale bardzo przedsiębiorczy. Wykorzystują każdą pojawiającą się możliwość promowania kolekcji. I potrafią współpracować! To jedno z największych osiągnięć idei Marka Wspiera Markę. Uczestnicy zapraszani są na pokaz całkowicie bezpłatnie, co jest wyjątkiem na rynku mody. Jednak nie stoją biernie z boku, a "płacą" swoim zaangażowaniem w promowanie pokazu na swoich kanałach social media; warto podkreślić, że nie tylko swoje własne kolekcje ale również inne, które pojawiły się w Łodzi.
I to daje wymierne efekty- zaledwie w kilka dni od pokazu hasło Marka Wspiera Markę zyskało prawie 200 tysięcy zasięgu w interencie. Na podsumowanie pokazu jest jeszcze za wcześnie; na publikacje czeka się czasami kilka tygodni. Dopiero wtedy można będzie ocenić rynkową wartość zaangazowania wszystkich uczestników wydarzenia- nie tylko projektantów, ale równiez partnerów.
Siódma edycja wydarzenia (trzecia w Łodzi)
W hali Expo Łodź zobaczyliśmy 10 kolekcji; w sumie pojawiły się 122 sylwetki na wybiegu. Wśród nich: Angelika Józefczyk, Katarzyna Kukułka, Milidiami, Cosel, Maciej Piłat, Kovalowe, Hulya Eric, Patrycja Plesiak, Hojnatzka i Bartmańska. Reprezentowali 3 polskie uczelnie kształcące w kierunku projektowania mody; to absolwenci ASP Łódź, SAPU i MSKiPU.
Organizatorami pokazu było Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie.
Czas na odkrycie urody pokazu Marka Wspiera Markę
logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo

Wszystkie zdjęcia: Bartłomiej Młynarski