Reklama.
***
Sieć kontaktów
Sieć kontaktów
Zdobycie bezpośredniego numeru telefonu jest proste, jeśli masz dużą sieć kontaktów. Jeżeli jeszcze nie przywiązałeś do tego większej wagi, to mocno rekomenduję Ci zacząć. Przykładowo, jeśli jesteś mężczyzną i chciałbyś poderwać dziewczynę, to łatwiej Ci będzie samemu, czy jak ktoś Ci ją przedstawi? Posiadanie tzw. łącznika ociepla kontakt i przyspiesza ścieżkę. Duża sieć kontaktów jest bezcenna. Dzięki niej Twoja sprzedaż będzie prostsza i zdecydowanie szybsza. Kiedy dzwonisz z prośbą o połączenie lub przekazanie kontaktu bądź konkretny. Nie udawaj, że chciałbyś się dowiedzieć, co u niego słychać zanim poprosisz o połączenie czy kontakt. Ludzie czują z daleka, kiedy nie jesteś szczery. Powiedz konkretnie, po co dzwonisz i w czym chciałbyś, aby Ci pomógł. Następnie możesz zapytać, co u niego. Niech to będzie szybki i konkretny telefon. Pamiętaj, że każda minuta Twojego czasu jest bezcenna. Sprzedaż to statystyka, dlatego potrzebujesz przejść przez dużą liczbę kontaktów zanim znajdziesz perełki, które staną się Twoimi klientami.
e-Mail
Pisząc e-mail bezpośrednio do prezesa czy osób na stanowiskach kierowniczych, pierwszą kluczową kwestią jest tytuł e-maila. Osoby zarządzające dużymi firmami są zasypywane ogromem wiadomości. Ciebie nie znają, więc nie jesteś dla nich priorytetem. Z tego względu tytuł musi wzbudzać ciekawość. Inspiracją dla Ciebie mogą być nagłówki artykułów w prasie.
Sam e-mail powinien być bardzo krótki, zwięzły, konkretny i czytelny. Musisz zawrzeć w nim informację, dlaczego piszesz i jakiej akcji oczekujesz od odbiorcy, a także bardzo krótką esencję korzyści odpowiadającej potrzebom czy wyzwaniom konkretnej osoby i firmy, do której piszesz. Poproś również o dwa proponowane terminy na krótką rozmowę telefoniczną – kilkuminutową, np. 5 min. Nie proś nigdy o 30 minut czy 1 godzinę. Jeśli odpowiednio zaciekawisz rozmówcę, to konwersacja i tak będzie dłuższa niż 5 minut.
Nigdy nie powinieneś się prosić czy być jednym z tych sprzedawców, którzy atakują długą epopeją, której i tak nikt nie przeczyta. Celem pierwszego e-maila jest przede wszystkim umówienie terminu rozmowy, a to się dzieje, gdy przykujesz ich uwagę.
Jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi, drugi e-mail wyślij po 3 dniach roboczych. Zawartość powinna być krótka i konkretna. W obecnych czasach największą wartością jest czas. Dla ludzi na wysokich stanowiskach każda minuta jest na wagę złota. Dokładnie tak samo traktuj każdą minutę swojego czasu. Pamiętaj, że jakikolwiek e-mail czy telefon, który wykonujesz, to również Twój czas. Nie chcesz wydzwaniać w nieskończoność i pisać kilkunastu e-maili bez odpowiedzi. Jest to mocno nieproduktywne i nie przynosi rezultatów. W sprzedaży chcesz otrzymać informację zwrotną jak najszybciej, aby móc poświęcić więcej czasu dla właściwych klientów, których interesuje Twój produkt czy usługa. Z tego też powodu w drugim e-mailu powinieneś konkretnie nawiązać do tego, że oczekujesz szacunku do swojego czasu, np. „Szanując Pana i swój czas proszę o odpowiedź, czy byliby Państwo wstępnie zainteresowani współpracą”. Pokaż również, że rozumiesz, jeśli odpowiedź jest negatywna – wówczas po prostu nie będziesz już pisał czy dzwonił. Jeszcze raz poproś o podanie terminów krótkiej rozmowy, jeśli jednak byłby zainteresowany. Drugi e-mail nie powinien zawierać więcej niż 5 krótkich zdań. Bądź zawsze uprzejmy i jednocześnie konkretny!
***