
Wielu przedsiębiorców, na podstawie swojego doświadczenia z gwarancjami, wypracowało własne wzory gwarancji. Ich treść często jednak różni się od wzorów bankowych w kwestiach kluczowych zarówno dla beneficjenta, jak i zleceniodawcy gwarancji. W takich przypadkach Bank Millennium szczegółowo analizuje zapisy gwarancji oraz informuje zleceniodawcę o ryzykach, jakie wynikają dla niego i dla gwaranta z udzielenia niestandardowej gwarancji.
Bank Millennium może także, na prośbę klienta, przygotować projekt gwarancji o parametrach wymaganych przez jego kontrahenta (kwota, termin ważności). Obie strony zapoznają się z ostateczną treścią gwarancji jeszcze przed jej wystawieniem, co pozwala na uniknięcie późniejszych nieporozumień.
Dzięki takim działaniom ograniczane jest ryzyko, wynikające ze stosowania nietypowych lub rodzących ryzyko interpretacyjne zapisów oraz ryzyko braku niezbędnych klauzul w treści gwarancji.