
Family Business Week to 5 kluczowych obszarów, o które powinien zadbać każdy członek rodziny biznesowej czujący odpowiedzialność za trwałość firmy. Zdaniem inicjatorki Kongresu dr Adrianny Lewandowskiej, Prezesa Instytutu Biznesu Rodzinnego - tylko działając systemowo zwiększamy uważność na każdą integralną część systemu rodzinnej firmy! To właśnie ta integralność, spójność i wierność wartościom, które ważne są dla systemów: rodziny, indywidualnego podejścia każdego z właścicieli, przywództwa w firmie, zarządzania firmą w kontekście decyzji rynkowych oraz majątku, stanowią o potencjale długowieczności…
Nie bez powodu obecnie wśród coraz częściej pojawiających się pytań pojawiają się takie dylematy, jak:
• Czy mam płynność finansową, aby przejść ten kryzys? Czy monitoruję ją wystarczająco szczegółowo? Jak opracować różne scenariusze przyszłości?
• Które koszty mogę zredukować, jednak tak, by nie naruszyć naszych wspólnych wartości i zachowywać się etycznie?
• Czy rezygnować z wynajmu biur? Może lepiej przejść na pracę zdalną? Czy nowe biuro planować z 2-metrowymi odstępami? Nowe przestrzenie biurowe
• Czy obniżać ceny usług? Jak przebić się z produktem / usługą online, by nie zginąć jako „jedni z wielu”? Czy digitalizacja to jedyna droga?
• Którzy dostawcy będą mieli dłuższe problemy z dostarczaniem towaru do mojej firmy? Czy poszukać nowych, czy pomóc obecnym? Jak?
• Jak poradzić sobie z uczuciem samotności i opuszczenia? Sam podejmuję decyzję, sam jestem odpowiedzialny za pracowników, za ich rodziny, za rozwój i przetrwanie firmy?
• Jak dbam o komunikację z pracownikami i troszczę się o ich emocje? Jak uzyskać zrozumienie trudnych decyzji biznesowych wśród pracowników?
• Jak mam utrzymać reputację naszej rodziny biznesowej, która musiała zwalniać pracowników w małej miejscowości?
• Rola managera zewnętrznego w firmie rodzinnej w czasach COVID-19: jakie decyzje podejmować, jak komunikować się z właścicielami, gdy zarządzasz „nie swoim”?
• Czy kryzys jest dla nas jakąś szansą? Jeśli tak, czy możemy go wykorzystać: dezinwestycja, inwestycja
• Jak głęboko (i czy w ogóle) naruszać majątek prywatny, by ratować biznes?
• Jak udowodnić wartość firmy przy sprzedaży, mimo że kasa pusta przez pandemię? Jak sprzedać, ale nie mieć poczucia, że zostałem wykorzystany?
• Czy pandemia to szansa dla sukcesora? Czy może on być mentorem nestora, gdy ten nie jest obyty „z nowymi technologiami”? Jak być usłyszanym i okazać rodzinie wsparcie w tej sytuacji?
• Jak ustalać priorytety? Co jest dla mnie ważniejsze? Silna rodzina, czy silna firma? Czy można to połączyć?
• Jak planować strategię rozwoju i inwestycje? Czy to teraz w ogóle możliwe…? A może niezbędne?
• Jak możemy zaangażować się społecznie? Czy są akcje społeczne, które wpisują się w nasze wartości i w które chcielibyśmy / moglibyśmy się zaangażować? Czy może sami będziemy inicjatorami jakiś potrzebnych społecznie działań?
• Czy w Polsce dzięki Covid-19 narodzi się lokalny patriotyzm? Czy swój do swego po swoje, tak jak robią to Niemcy, ma szansę zaistnieć nad Wisłą?
Roman Wieczorek – były vi-ce prezes światowego zarządu Skanska, jaki przedstawi odpowiedzi na dylematy samotnych liderów i uniwersalne zasady, które łączone z odpowiedzialnością doprowadzają do zmieniania biznesowej i rodzinnej rzeczywistości prowadząc do lepszej przyszłości.
Przedstawiciel największej rodziny biznesowej w Europie - Antoine Mayaud z rodziny Mulliez (właścicieli m.in. sieci Auchan, Leroy Merlin, Decathlon) przedstawi sposoby i metody na godzenie oszczędności z wartościami firmy stworzonej z myślą o wielopokoleniowości.
dr Adrianna Lewandowska podejmująca się tematyki systemowego działania skutecznych rodzin biznesowych. Podczas swojego wystąpienia wyjaśni, jak dzisiejsze dylematy, decyzje i doświadczenia, wpływają na wspólne jutro! Jak prowadzić komunikację w rodzinie biznesowej, która wspólnie działa na rzecz sprostania aktualnym wyzwaniom.
Międzynarodowy ekspert i doradca przedsiębiorstw rodzinnych Greg McCann, który podejmie się tematu zarządzania firmą rodzinną w burzliwych czasach.
Pionier w branży doradztwa dla firm rodzinnych David Bork, którego inspirującą książkę ,,The little red book of family business'' uczestnicy mogą odebrać w ramach prezentu.
Oraz inni eksperci z Polski i zagranicy.