CZY WIESZ CZEGO PRAGNĄ HANDLOWCY OD SYSTEMU CRM? - CZ.1
Jakub Tabędzki
24 września 2019, 13:21·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 24 września 2019, 13:21Czy zdarzyło się Wam zadać sobie to pytanie? Jeśli tak to gratulacje! Zadanie sobie takiego pytania przed lub podczas wdrożenia CRMa jest samo w sobie dużym sukcesem, bo oznacza, że wiesz, że szukasz narzędzia, które pomoże Twoim handlowcom pracować wydajnie i...efektywnie.
Jakub Tabędzki CEO Clorce.com
CZY WIESZ CZEGO PRAGNĄ HANDLOWCY OD SYSTEMU CRM? - CZ.1
Czy zdarzyło się Wam zadać sobie to pytanie? Jeśli tak to gratulacje! Zadanie sobie takiego pytania przed lub podczas wdrożenia CRMa jest samo w sobie dużym sukcesem, bo oznacza, że wiesz, że szukasz narzędzia, które pomoże Twoim handlowcom pracować wydajnie i...efektywnie.
Dyrektorzy Handlowi bardzo często przez wiele lat sami pracowali jako handlowcy i wiedzą na czym ta praca polega, znają trudności tej pracy i wiedzą czego handlowiec może oczekiwać od systemu, na którym pracuje. Oczywiście jak wiadomo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc bardzo często osoby zarządzające zespołem podczas przymiarki do usprawnienia procesu sprzedaży patrzą na wdrożenie systemu i związane z nim wymagania głównie ze swojej perspektywy – skupiają się więc często, co oczywiste, na raportowaniu i kontroli pracy podlegających im handlowców.
Handlowiec chciałby żeby CRM pomagał w pracy
Odtwórcze raportowanie na końcu dnia jest jednym z najgorszych koszmarów każdego handlowca i najczęstszym problemem poruszanym przy wdrożeniach. Jest także jedną z głównych przyczyn problemów z wdrożeniem systemu CRM do firmy. Z jakimi jeszcze problemami stykają się specjaliści implementujący rozwiązania CRM?
1) CRM musi pomagać a nie utrudniać, sprawiając że handlowiec ma wrażenie, że Jego praca polega tylko na raportowaniu i jest poddawany ciągłej inwigilacji.
2) Uporządkowania informacji w pracy. Dla wielu CRM stanowi swoiste zastępstwo dla legendarnego już kalendarza handlowca, podczas gdy system powinien być narzędziem pozwalającym uporządkować informacje o osobach kontaktowych u kontrahenta, wizytach u klientów czy też miejsce zapisywania codziennych informacji powiązanych z bieżącą pracą. System powinien być narzędziem przydatnym dla handlowca jak i dla firmy, w której handlowiec pracuje.
3) Czas to pieniądz, o tym chyba każdy wie. Dlatego ważne jest by zastanowić się na jakie procesy handlowiec poświęca najwięcej czasu i...czy ten czas jest dobrze spożytkowany. Sporo czynności możemy zakwalifikować jako tzw przepalacze bądź zjadacze czasu.
Co zakwalifikujemy do tej listy w przypadku pracy handlowca i dlaczego? Tutaj posilę się informacją cytowaną z jednej z moich prezentacji, przygotowywanych na potrzeby konferencji.
Handlowiec chce widzieć swoje postępy i być powiązanym z resztą procesów w firmie?
CDN…
Za tydzień podzielę się z Wami tym co spotyka handlowców i jak te perypetie utrudniają monitorowanie progresu i..czerpanie z niego korzyści.
Pamiętajcie, że wnioski przedstawione w tym artykule są poczynione w oparciu o rozmowy z grupą kilkuset handlowców, i być może są handlowcy, którzy chcieliby od CRMa innych rzeczy, które uznaliby za bardziej istotne. Jakie to jeszcze mogą być rzeczy?
Jeśli macie sugestie to piszcie do mnie, chętnie włączę je do kolejnych tekstów.