O autorze
Poznanianin, którego logistyczne wykształcenie zdobyte na Akademii Ekonomicznej, przydaje się w biznesie. Doświadczenie w e-commerce, konsultingu i zarządzaniu projektami zdobywał wśród najlepszych: Comarch, Deloitte, Allegro. Żądny nowych wyzwań, założył w 2009 software house, a od 5 lat prowadzi firmę Clorce, działającą w sektorze optymalizacji sprzedaży w oparciu o systemy Salesforce. Lubi dzielić się wiedzą i motywować młodych do działania. Miłośnik nowinek technologicznych i efektywności. Praktyk elektormobilności, jeszcze zanim stała się popularna. Zapalony ekolog, fan Tesli, nadgryzionego jabłka oraz biznesowej adrenaliny, którą rozładowuje pilotując samoloty.

CZY WIESZ CZEGO PRAGNĄ HANDLOWCY OD SYSTEMU CRM? - CZ.2

W poprzednim artykule pisałem o tym czego handlowiec chce od CRM, aby postrzegać go jako narzędzie, które pomaga mu w pracy. Wspomniałem też o #czasozjadacze, utrudniających skuteczną pracę. Przyszła pora by zastanowić się nad tym co motywuje handlowca do pracy i jak system CRM może i powinien Mu w tym pomagać.


Niestety, często wprowadzając nasze rozwiązania do firm spotykamy się z przekonaniem, że procesy sprzedaży niejako wiszą w próżni. Uświadamiamy niejednokrotnie zespół, że po spotkaniach sprzedażowych i wygenerowaniu zamówienia, handlowiec może potrzebować informacji związanych z transakcją i klientem dostępne w innych procesach i przez inne działy firmy. TAK, proces sprzedaży jest powiązany z wieloma działami. Spójrzmy na przykłady:

Takich przykładów można by oczywiście mnożyć, jednak wniosek jest zawsze taki sam i sprowadza się do świadomości o wzajemnych relacjach pomiędzy działami w firmach.



Nic nie motywuje bardziej niż informacja „ile zarobię”

Handlowiec powinien mieć możliwość monitorowania czy jego praca idzie zgodnie z założeniami, jak wyglądają wyniki jego prac oraz jak mają się do założonego targetu, czy pracując tak wydajnie jak pracuje do dzisiaj, na koniec miesiąca będzie nad czy pod kreską i czy powinien trochę przycisnąć. Takie dane wyciągane raz w tygodniu ze zbiorczego raportu działają na wyobraźnię zupełnie inaczej, niż dane, które na podstawie naprawdę zafakturowanego obrotu pokażą w którym miejscu jest realizacja planu, oraz po odpowiednim zaprogramowaniu CRMa. Wiedza ile premii dostanie na koniec miesiąca. Wszysycy wiemy, że poza satysfakcją i samorealizacją ważne jest też to, ile wpłynie na konto. Co dopiero jeśli może przewidzieć te kwotę i wyliczyć ją w systemie z pewnością będzie dbał by nic nie umknęło.

*Oczywiście wnioski przedstawione w tym artykule są czysto subiektywne, i być może są handlowcy, którzy chcieliby od CRMa innych rzeczy, które uznaliby za bardziej istotne.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)