O autorze
Joanna Parasiewicz, Communication & Social Media Manager w OVH . Od początku kariery zawodowej związana z branżą nowych technologii. Prowadziła działania komunikacyjne i promocyjne m.in. dla takich marek, jak: Amadeus, Alcatel-Lucent, HP, Microsoft Dynamics i Symantec. W resorcie nauki i informatyzacji odpowiedzialna za promocję społeczeństwa informacyjnego we współpracy z instytucjami Unii Europejskiej.

Była rzecznik prasowa i szef komunikacji platformy „n”.

Analizujesz business continuity swojego biznesu? Zacznij od poczty

E-mail jest najchętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji oraz transferu danych w biznesie. Istnieją przynajmniej cztery cechy, które składają się na jego uniwersalność. Otóż mail jest najbardziej ekonomicznym, dostępnym, intuicyjnym i niezawodnym medium. I ten fakt jeszcze długo nie ulegnie zmianie.


Mail ma moc

Większość pracowników szybciej zaufa informacjom, które przeczyta w mailu niż tym, których źródłem jest rozmowa telefoniczna. Blisko 75% klientów wybiera mail jako preferowaną formę komunikacji z firmą, a 81% amerykańskich użytkowników e-sklepów zachęci do ponownych zakupów oferta on-line, stworzona na podstawie ich decyzji podjętych w tym sklepie*. Wszyscy czekamy na wiadomości z potwierdzeniem rejestracji konta, rezerwacji wycieczki czy zakupu biletów do kina. Potęga maila - mimo popularności internetowych komunikatorów, jak np. Messenger czy WhatsApp - nie mija.


Tajne dane znajdziesz w skrzynce

Prawdą jest, że większość firm wykorzystuje komunikację mailingową do wymiany absolutnie wszystkich informacji biznesowych, nawet tych strategicznych. Według Gartnera ponad 60% krytycznych danych było przesyłanych właśnie mailem albo przechowywanych w skrzynce pocztowej. On-line i niemal automatycznie wysyłane są zapytania ofertowe, zamówienia, umowy, cenniki, szczegóły postępowań przetargowych i kontrakty, obok innych poufnych treści.


Poczta niezbędna jak tlen

Działanie firmy na wielu rynkach, globalna konkurencja, rosnąca liczba zdalnych pracowników czy nieustająca potrzeba biznesowej elastyczności, to tylko niektóre z przyczyn, które sprawiły, że mail stał się kluczowym narzędziem komunikacji i wymiany plików.


Z czasem mail stał się też integralną częścią działalności operacyjnej firm, a w konsekwencji elementem planowania ciągłości biznesowej (business continuity planning), bo skrzynka mailowa szybko przestała być tylko serwerem pocztowym.
„Sprawną skrzynkę pocztową jako użytkownicy traktujemy jak tlen. Z założenia jest i można oddychać. - Mówi Marcin Janczarski, odpowiedzialny za usługę Exchange w OVH. - Poczta OVH jest rozwiązaniem chmurowym, co oznacza, że klient kupuje funkcjonalność, a nie odpowiedzialność za usługę czy konieczność administrowania systemem. Stale doskonalimy rozwiązanie, nasi użytkownicy mogą korzystać z jego trzeciej, najnowszej wersji. Jesteśmy dużym graczem w tym segmencie rynku i hostujemy obecnie ponad 220 000 skrzynek klientów OVH.”

Masz wiadomość, czyli in case of emergency

Istnieje niewiele przedsiębiorstw, które nie korzysta z maili. Część firm stara się redukować ich liczbę, wzmacniając inne kanały komunikacji, w tym systemy pracy grupowej. Prawdą jest, że to jednak poczta elektroniczna umożliwia koordynację działań podczas awarii w firmie. W istocie, to właśnie komunikacja mailowa sprawdza się podczas nieplanowanych przestojów, kiedy pracownicy powinni być na bieżąco informowani o sytuacji, a w następnym kroku także ich klienci.

Analizując business continuity w firmie warto jest wybrać ofertę skrzynki pocztowej z gwarantowaną dostępnością na poziomie 99,99%. To przekłada się na zapewnienie ciągłości biznesowej zgodnej z polityką „zero przestojów”, istotnej, gdy mail pozostaje niezmiennie najchętniej wybieranym środkiem przekazu.

---

* Harris Interactive, Customer Experience Impact (CEO) Survey, 2011

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

ŚWIATOWY DZIEŃ SZEFA

0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0I kolejna godzina zmarnowana. Tak sprawisz, że gadatliwy kolega z pracy się przymknie
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)
0 0Nobel z ekonomii trafił w dobre ręce. Ci ludzie pomogli 5 milionom dzieci
0 0Zdobywca Nagrody Nobla: Nie oszukujmy się, nie skolonizujemy egzoplanet
KARIERA 0 0Rzuciła pracę programistki, żeby opiekować się cudzymi kotami. I świetnie na tym wyszła