Analizujesz business continuity swojego biznesu? Zacznij od poczty
Joanna Parasiewicz
05 maja 2017, 16:13·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 05 maja 2017, 16:13E-mail jest najchętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji oraz transferu danych w biznesie. Istnieją przynajmniej cztery cechy, które składają się na jego uniwersalność. Otóż mail jest najbardziej ekonomicznym, dostępnym, intuicyjnym i niezawodnym medium. I ten fakt jeszcze długo nie ulegnie zmianie.
Większość pracowników szybciej zaufa informacjom, które przeczyta w mailu niż tym, których źródłem jest rozmowa telefoniczna. Blisko 75% klientów wybiera mail jako preferowaną formę komunikacji z firmą, a 81% amerykańskich użytkowników e-sklepów zachęci do ponownych zakupów oferta on-line, stworzona na podstawie ich decyzji podjętych w tym sklepie*. Wszyscy czekamy na wiadomości z potwierdzeniem rejestracji konta, rezerwacji wycieczki czy zakupu biletów do kina. Potęga maila - mimo popularności internetowych komunikatorów, jak np. Messenger czy WhatsApp - nie mija.
Tajne dane znajdziesz w skrzynce
Prawdą jest, że większość firm wykorzystuje komunikację mailingową do wymiany absolutnie wszystkich informacji biznesowych, nawet tych strategicznych. Według Gartnera ponad 60% krytycznych danych było przesyłanych właśnie mailem albo przechowywanych w skrzynce pocztowej. On-line i niemal automatycznie wysyłane są zapytania ofertowe, zamówienia, umowy, cenniki, szczegóły postępowań przetargowych i kontrakty, obok innych poufnych treści.
Poczta niezbędna jak tlen
Działanie firmy na wielu rynkach, globalna konkurencja, rosnąca liczba zdalnych pracowników czy nieustająca potrzeba biznesowej elastyczności, to tylko niektóre z przyczyn, które sprawiły, że mail stał się kluczowym narzędziem komunikacji i wymiany plików.
Z czasem mail stał się też integralną częścią działalności operacyjnej firm, a w konsekwencji elementem planowania ciągłości biznesowej (business continuity planning), bo skrzynka mailowa szybko przestała być tylko serwerem pocztowym.
„Sprawną skrzynkę pocztową jako użytkownicy traktujemy jak tlen. Z założenia jest i można oddychać. - Mówi Marcin Janczarski, odpowiedzialny za usługę Exchange w OVH. - Poczta OVH jest rozwiązaniem chmurowym, co oznacza, że klient kupuje funkcjonalność, a nie odpowiedzialność za usługę czy konieczność administrowania systemem. Stale doskonalimy rozwiązanie, nasi użytkownicy mogą korzystać z jego trzeciej, najnowszej wersji. Jesteśmy dużym graczem w tym segmencie rynku i hostujemy obecnie ponad 220 000 skrzynek klientów OVH.”
Masz wiadomość, czyli in case of emergency
Istnieje niewiele przedsiębiorstw, które nie korzysta z maili. Część firm stara się redukować ich liczbę, wzmacniając inne kanały komunikacji, w tym systemy pracy grupowej. Prawdą jest, że to jednak poczta elektroniczna umożliwia koordynację działań podczas awarii w firmie. W istocie, to właśnie komunikacja mailowa sprawdza się podczas nieplanowanych przestojów, kiedy pracownicy powinni być na bieżąco informowani o sytuacji, a w następnym kroku także ich klienci.
Analizując business continuity w firmie warto jest wybrać ofertę skrzynki pocztowej z gwarantowaną dostępnością na poziomie 99,99%. To przekłada się na zapewnienie ciągłości biznesowej zgodnej z polityką „zero przestojów”, istotnej, gdy mail pozostaje niezmiennie najchętniej wybieranym środkiem przekazu.
* Harris Interactive, Customer Experience Impact (CEO) Survey, 2011