
Reklama.
Emocje w biznesie
Niesłusznie są traktowane w prowadzeniu interesów jako wróg. Emocje to reakcja na konkretne sytuacje, dlatego nie warto ich w sobie tłumić, najlepiej nauczyć się nimi zarządzać i wykorzystać je również w zarządzaniu biznesem. Jeśli nie determinują każdej decyzji i nie mają negatywnego przełożenia na zachowanie można przekuć je w konstruktywne rozmowy, a nawet w sukces.
Choć czasem słyszy się opinię, że kobiety nie nadają się do prowadzenia biznesu, dlatego że są zbyt wrażliwe, mało stanowcze, a ich działania są w największym stopniu kierowane właśnie przez emocje to należy przedstawić drugą stronę medalu.
Kobiety dzięki temu, że są bardziej sumienne i optymistycznie podchodzą do życia łatwiej podejmują decyzje o wdrażaniu nowych rozwiązań i pozytywnie oceniają ich szansę na przyniesienie zysków.
Kolejną bardzo ważną cechą jest odporność psychiczna i umiejętność radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Ponadto momenty kryzysowe w pracy często są dla kobiet bodźcem do podjęcia decyzji o zmianach, nowych projektach czy o założeniu własnej firmy. Najlepiej potwierdzają to badania Global Startup Ecosystem Ranking 2015, w których przedstawiono wyniki na temat udziału kobiet na rynku start upów: w ubiegłym roku było ich ok. 18%, trzy lata wcześniej 12%. Kobiety przestały obawiać się krytyki swojej działalności, stają się niezależne i wykazują umiejętność łączenia realizacji swoich marzeń i ambicji z życiem osobistym.
Niesłusznie są traktowane w prowadzeniu interesów jako wróg. Emocje to reakcja na konkretne sytuacje, dlatego nie warto ich w sobie tłumić, najlepiej nauczyć się nimi zarządzać i wykorzystać je również w zarządzaniu biznesem. Jeśli nie determinują każdej decyzji i nie mają negatywnego przełożenia na zachowanie można przekuć je w konstruktywne rozmowy, a nawet w sukces.
Choć czasem słyszy się opinię, że kobiety nie nadają się do prowadzenia biznesu, dlatego że są zbyt wrażliwe, mało stanowcze, a ich działania są w największym stopniu kierowane właśnie przez emocje to należy przedstawić drugą stronę medalu.
Kobiety dzięki temu, że są bardziej sumienne i optymistycznie podchodzą do życia łatwiej podejmują decyzje o wdrażaniu nowych rozwiązań i pozytywnie oceniają ich szansę na przyniesienie zysków.
Kolejną bardzo ważną cechą jest odporność psychiczna i umiejętność radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Ponadto momenty kryzysowe w pracy często są dla kobiet bodźcem do podjęcia decyzji o zmianach, nowych projektach czy o założeniu własnej firmy. Najlepiej potwierdzają to badania Global Startup Ecosystem Ranking 2015, w których przedstawiono wyniki na temat udziału kobiet na rynku start upów: w ubiegłym roku było ich ok. 18%, trzy lata wcześniej 12%. Kobiety przestały obawiać się krytyki swojej działalności, stają się niezależne i wykazują umiejętność łączenia realizacji swoich marzeń i ambicji z życiem osobistym.
Zarządzanie oparte na relacjach
Warto zwrócić również uwagę na sposób w jaki kobiety najczęściej kierują zespołem, mowa o tzw. zarządzaniu miękkim, w którym najważniejszy jest człowiek oraz komunikacja. To właśnie taki styl kierowania biznesem jest najbardziej zgodny z kobiecą naturą i osobowością. Podstawą do działania w biznesie jest dla nich przede wszystkim współpraca, motywacja i opieranie się na wartościach. Bardzo istotna rzecz to otwartość na spojrzenia z różnych perspektyw oraz opinię innych. Kierowanie firmą w ten sposób przez dłuższy okres pozwala wypracować pozytywne relacje między pracownikami oraz korzystną atmosferę. Odgrywa to ważna rolę szczególnie w czasie sytuacji kryzysowych, kiedy potrzebne jest zaangażowanie każdego z członków zespołu, a działania muszą być podejmowane jak najszybciej.
Kobiety zajmujące stanowiska kierownicze najczęściej wybierają sposób zarządzania, który przynosi długofalowe, pozytywne skutki – stawiają na inspirowanie, motywowanie i zjednywanie pracowników, eliminują presję i surowe metody wymuszania wykonywania obowiązków.
Warto zwrócić również uwagę na sposób w jaki kobiety najczęściej kierują zespołem, mowa o tzw. zarządzaniu miękkim, w którym najważniejszy jest człowiek oraz komunikacja. To właśnie taki styl kierowania biznesem jest najbardziej zgodny z kobiecą naturą i osobowością. Podstawą do działania w biznesie jest dla nich przede wszystkim współpraca, motywacja i opieranie się na wartościach. Bardzo istotna rzecz to otwartość na spojrzenia z różnych perspektyw oraz opinię innych. Kierowanie firmą w ten sposób przez dłuższy okres pozwala wypracować pozytywne relacje między pracownikami oraz korzystną atmosferę. Odgrywa to ważna rolę szczególnie w czasie sytuacji kryzysowych, kiedy potrzebne jest zaangażowanie każdego z członków zespołu, a działania muszą być podejmowane jak najszybciej.
Kobiety zajmujące stanowiska kierownicze najczęściej wybierają sposób zarządzania, który przynosi długofalowe, pozytywne skutki – stawiają na inspirowanie, motywowanie i zjednywanie pracowników, eliminują presję i surowe metody wymuszania wykonywania obowiązków.
http://www.karolinacwalina.pl