
Kluczowi partnerzy – wszystkie firmy czy osoby (pod ogólnym hasłem: podmioty), które są konieczne, aby firma mogła dostarczać klientom produkt lub usługę. Mogą to być dostawcy, podwykonawcy, kooperanci.
Segmentacja klientów – osoby i organizacje, które mają być odbiorcami oferty firmy. Najlepiej podzielić je właśnie na segmenty, np. ze względu na potrzeby czy nawyki lub sposób użytkowania produktu.
Unikalna propozycja wartości to wyróżnik, który odróżnienia mój produkt od oferty konkurentów. Na jakie potrzeby klienta odpowiadam? Czy przede mną nikt tego nie zrobił? A jeśli zrobił, to co sprawia, że to moja propozycja jest wyjątkowa, co mnie wyróżnia?
Główne działania – działania niezbędne dla wytworzenia produktu lub świadczenia usługi oferowanej klientom. Tu warto sprecyzować kroki niezbędne, aby móc wystartować z biznesem. Może to być np. zamówienie surowców, wyprodukowanie określonej ilości produktu, przygotowanie opakowań, nawiązanie współpracy z firmą kurierską, ale też np. wynajęcie biura, magazynu, zatrudnienie ludzi itd.
Sposób obsługi klientów – typ relacji z klientem, rodzaj interakcji, które firma będzie nawiązywać z klientami w toku ich obsługi.
Kanały dotarcia do klientów – chodzi tu o kanały sprzedaży, ale także kanały komunikacji.
Zasoby potrzebne do prowadzenia biznesu – wartości (materialne i niematerialne), niezbędne, aby dostarczyć klientom produkty lub usługi. Potrzebujesz ciężarówki? A może magazynu? Tysiąca opakowań a może oprogramowania komputerowego?
Źródła przychodów – odpowiedź na to kluczowe pytanie: na czym mój biznes będzie zarabiać?
Struktura kosztów – wszystkie wydatki, które firma musi ponieść, aby móc dostarczyć swój produkt do klienta. Jeśli przewyższą one źródła przychodów, już na wstępie wiesz, że biznes nie jest rentowny.