Papież na TEDzie, płatności Amazonem, SWPS na Spotify a Unroll.me sprzedaje Twoje dane
Karol Zielinski
08 maja 2017, 16:06·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 08 maja 2017, 16:06O tym, co ostatnio ciekawego się wydarzyło w świecie startupów, biznesu i nowoczesnych technologii. Część 2.
Startupowiec, przedsiębiorca, manager, bloger.
Nie ma tygodnia, by nie działo się wiele interesującego w świecie nowoczesnych technologii, czy start-upów. Ostatnio moją uwagę przykuło kilka ciekawych informacji. Dziś znów przede wszystkim newsy zza wielkiej wody, ale nie tylko.
Bez zbędnego wprowadzenia, zróbmy przegląd tego, co wartościowe i/lub ciekawe w świecie tech biznesu.
Amazon wypuścił usługę
Subscribe with Amazon. Niby nic nowego, bo mieli już coś podobnego u siebie wcześniej, ale też nie wychodzili z tym na zewnątrz. Teraz reklamują to jako usługę, dzięki której nasz e-biznes będzie miał dostęp do użytkowników Amazona (osób, które płacą w Amazonie i mają tam podpiętą kartę). W rzeczywistości chodzi o to, że Amazon będzie też zarabiał na biznesach e-commerce'owych stojących poza domeną amazon.com. Wystarczy, że ktoś wybierze ich metodę płatności i już prowizja leci.
A do tego będą w ten sposób obsługiwać biznesy subskrypcyjne.
Dużo ostatnio się mówiło złego o Juicero (
ten artykuł chyba całą tę burzę rozpoczął).
Ja dopowiem od siebie niewiele, a nawet bardzo niewiele.
Coś jest warte tyle, ile ktoś jest w stanie za to zapłacić. Skoro są ludzie, którzy są w stanie zapłacić kilkaset dolarów za to urządzenie, to znaczy że jest ono tyle warte. Skoro inwestorzy byli w stanie tyle pieniędzy władować w ten biznes, to znaczy że widzą w nim potencjał. Kropka. Czy komuś się to podoba, czy nie.
Juicero ma genialnych sprzedawców i zrobili niesamowitą robotę PRową/marketingową. Nie oni pierwsi, nie ostatni.
"CEO Campbell po spróbowaniu soku wypisał czeck na 10 mln dolarów"
"Redaktorka po wypiciu soku miała powiedzieć "Oh my God""
"podobno Justin Timberlake oraz Gwyneth Paltrow próbowali i im smakowało"
To jest dla mnie
niesamowity news dopiero. A nie aż tak mocno podchwycony w mediach. Papież Franciszek wystąpił na TED2017 w Vancouver. To znaczy nie wystąpił, bo nie było go na miejscu + nagranie nie było na żywo, ale jednak...
Niesamowite jest to, że nie ma już ludzi nieosiągalnych. W obecnych czasach każdy jest osiagalny, z każdym da się porozmawiać, z każdym umówić na spotkanie, każdego zaprosić do wzięcia w czymś udziału.
Jak dla mnie jest to w dodatku o tyle istotne, że Papież to jednak PAPIEŻ, a TED to konferencja trochę technologiczna (Technology, Entertainment and Design – Technologia, Rozrywka i Design). Widać więc jasno, że ludzie ze "starego świata" nie boją się już tego "nowego" i też się w nim pojawiają (nie tylko już poprzez Twittera).
Uniwerstet SWPS na Spotify
Kolejny
news, który moim zdaniem nie otrzymał wystarczająco dużo uwagi w ostatnim czasie. Wykładów z SWPSu można też już wysłuchać w Spotify'u.
SWPS wie jak robić dobrze w Internetach (nie raz już to udowadniali). Teraz znów świetny ruch. A przy tym również niezły zabieg marketingowy.
Ja osobiście niesamowicie kibicuję takim inicjatywom. Likwidowanie barier w dostępie do edukacji - level pro.
Unroll.me sprzedaje Twoje dane
Ja podsumuję to tylko pewnym cytatem:
"If you’re not paying for it, you’re the product"
Myślę, że dodatkowy komentarz jest tu zbędny.