Crowdfunding udziałowy – 4 wskazówki, dzięki którym zakończysz kampanię z sukcesem
Lucyna Warda
29 listopada 2017, 11:51·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 29 listopada 2017, 11:51Chciałabym, aby każda kampania, zawsze kończyła się sukcesem, dlatego daję wam - kolejne cztery - łatwe w użyciu wskazówki, które pozwolą ten sukces osiągnąć.
Dyrektor Zarządzająca w Fundsfly S.A.
1. Opowiedz swoją historię
Poświęć dużo uwagi na dopracowanie historii, która stoi za twoim biznesem. Jeśli jest coś szczególnego w tym jak budujesz swój biznes lub sam produkt czy usługa są innowacyjne i oferują coś czego nikt inny na rynku nie daje, podkreśl to. Ale pamiętaj, żeby być skrupulatnym i nie przesadzać.
Opisz co twoja firma dla ciebie znaczy, a w szczególności co zyska gdy uda ci się osiągnąć cel finansowy. Spróbuj stworzyć prostą i zgodną z prawdą historię, która spodoba się potencjalnym inwestorom i zainspiruje ich do zainwestowania w twoją firmą. Pokaż ludziom twoją pasję i zaangażowanie jakie wkładasz w swój biznes. Zaraź ich swoim entuzjazmem, aby pragnęli stać się jego częścią. Najlepszą formą przekazu, który odda te elementy, o których mówię, jest video.
2. Stwórz powalające promovideo na potrzeby kampanii
Czy jesteś w stanie przygotować doskonały film na potrzeby kampanii? Jeśli nie to może warto zwrócić się o pomoc do kogoś kto się na tym zna (zob. tu).
Pamiętaj, że jakość filmu stworzonego na potrzeby kampanii jest niebywale istotna dla wyniku zbiórki. Przede wszystkim jego celem jest zaimponowanie i zainteresowanie widzów, tak aby zamienić ich w przyszłych inwestorów. Wykorzystaj go, aby zaprezentować swój biznes i to co do tej pory udało ci się osiągnąć, od momentu kiedy pomysł zaświtał ci w głowie, przez kolejne ważne etapy w jego rozwoju. Pokaż swój biznes od strony PR-owej, w szczególności poziom rozpoznawalności jaki udało ci się zbudować, zaznacz wyraźnie poziom sprzedaży jaki dotychczas osiągnąłeś, przedstaw swój zespół, wytłumacz potencjał jaki drzemie w twoim biznesie. Miej na uwadze, że musisz zmieścić dużo treści w krótkim czasie, tj.:
• prezentacja samego produktu lub usługi
• dlaczego robisz to co robisz
• jaki problem rozwiązuje twój produkt czy usługa
• rozmiar i potencjał rynku
• dlaczego warto zainwestować w ciebie i twój zespół
- podsumuj szanse na zbudowanie odnoszącego sukcesy i zarabiającego biznesu i pokaż w jaki sposób inwestor może w tym sukcesie uczestniczyć.
Tak więc, w czasie 3-4 minut musisz zaprezentować co najmniej w/w elementy w najbardziej kreatywny i pokazujący twoją zwycięską osobowość sposób.
3. Stwórz plan działań PR-owych
Czy twoja firma posiada strategię komunikacyjną? Jeśli jeszcze się tym nie zająłeś, to kampania crowdfundingowa jest właściwym momentem by rozpocząć działania PR-owe. Przede wszystkim puść informację prasową do mediów o dacie launch’u twojej kampanii – co najmniej na miesiąc przed planowaną datą. Przedstaw w niej na co zamierzasz przeznaczyć zebrane środki i jak dzięki temu wydatkowi wzrośnie wartość firmy. Jeżeli planujesz zorganizować event, na którym dokonasz oficjalnego launch’u kampanii, przedstaw zebranym szczegółowe informacje na jej temat, podaj link do jej profilu oraz wskaż kanał komunikacyjny, za pośrednictwem którego będziesz się kontaktował z zainteresowanymi i informował ich o newsach dotyczących twojego biznesu.
Oprócz dziennikarzy i mediów, którym prześlesz informację prasową, spróbuj dotrzeć także do blogerów, którzy piszą o kampaniach crowdfundingowych w twojej branży i regionie. Pamiętaj, aby wszystkie artykuły i wzmianki prasowe o twojej kampanii publikować w mediach społecznościowych.
4. Informuj na bieżąco inwestorów o tym co się dzieje w twojej firmie
Regularnie informuj inwestorów o postępach twojej kampanii. Pamiętaj, żeby informować ich zwłaszcza wtedy, kiedy uda ci się osiągnąć kolejny ważny milestone. Opublikuj na stronie profilu kampanii oraz w mediach społecznościowych krótki materiał video, w którym podziękujesz wszystkim inwestorom za dotychczasowe zaangażowanie. Przez cały czas trwania kampanii zachęcaj swoją społeczność do share’owania twoich postów, w szczególności tych w których informujesz o osiągnięciu ważnych kamieni milowych.