O autorze
Obserwatorka życia i rzeczywistości funkcjonowania organizacji. Kosmopolitka, StartUpwoman i mentorka rozwoju kariery StartUpYourFuture oraz ThinkTanka StartWPrzyszłość.

Na blogu INN Poland komentuje zaobserwowane trendy i zjawiska, prezentuje najnowsze praktyki rynkowe oraz wyniki badań, nowinki technologiczne w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Pisze o HR tech startupach a także kulturze organizacyjnej, przywództwie i wielokulturowości.

Współzałożycielka społeczności StartUpYourFuture, inicjatywy społecznej, która ma na celu propagowanie pivotowania kariery, jak przedsięwzięć biznesowych oraz Think Tanka Start W Przyszłość.

Prywatna strona: magdastawska.pl

Zaufanie - wiosenno-wielkanocne porządki

Zaufanie jest najbardziej pożądaną wartością w budowaniu czegokolwiek i z kimkolwiek. Od społeczeństwa, poprzez biznes, firmę i zaangażowane zespoły aż do relacji rodzinnych. Zaufanie to zarazem najbardziej deficytowy „towar” społeczeństwa polskiego. Czym zatem jest zaufanie?


Zaufanie jest podstawą funkcjonowania każdej wspólnoty. Możemy znaleźć tyle definicji zaufania, ile osób będzie się wypowiadać na ten temat.
Kellogg School powołało do życia projekt pod nazwą The Trust Project przy Northwestern University. Inicjatywa ma na celu pogłębienie badań nad zaufaniem. Zaufaniem w biznesie oraz wśród społeczeństwa. Profesor Kent Grayson, koordynator The Trust Project przy Kellogg Markets and Customers Initiative, specjalizuje się w obszarze marketingu, twierdzi, że „ludzie nie zdają sobie sprawy ze złożoności i kompleksowości pojęcia jakie zawiera się w słowie „zaufanie”. Mamy tendencje do budowania zaufania poprzez intuicję – zarówno w życiu codziennym, jak i w biznesie. Jednak w biznesie nie możesz pozwolić sobie na to, żeby polegać tylko na samej intuicji w budowaniu zaufania ze swoimi partnerami biznesowymi i właścicielami”.

Coż zatem uczynić? Naukowcy podpowiadają rozwiązanie dla nas do zastosowania w naszych codziennych zwyczajnie niezwyczajnych relacjach.

TRZY FILARY ZAUFANIA

Badania wskazują na trzy komponenty zaufania: KOMPETENCJE, UCZCIWOŚĆ, DOBROĆ.

KOMPETENCJE wykazujesz, kiedy osoba lub organizacja, zespół jest w stanie wykonać pracę.

UCZCIWOŚĆ lub spójność, demonstruje wiarygodność i rzetelność w spełnianiu oferowanych/deklarowanych intencji.

DOBROĆ to dbanie o spełnianie prawdziwych potrzeb klienta.

W życiu i w pracy nie zdajemy sobie sprawy z tego, że zaufanie może być jednak w jakiś sposób zwymiarowane. Opracowania na temat mierzenia kapitału społecznego wskazują, że trudno jest badać zjawiska silnie uzależnione od kontekstu.

Badania Kellog Markets and Customers Initiative wykazują, że zarządzający mają tendencję do podkreślania swoich kompetencji i ujmowania znaczenia dobroci – doprowadza to często do trudności w budowaniu zaufania. Natomiast uczciwość i dobroć są ściśle ze sobą powiązane i ocieplają nasz wizerunek.

Zaufanie to kluczowa wartość naszych czasów i warto w tym przedświątecznym okresie zrobić wiosenno-wielkanocny „zaufaniowy remanent”.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0"Ktoś dobrze wybrał cel". Uderzenie w saudyjską ropę zaboli cały świat, również nas
0 0Kaczyński cieszy się, że gonimy Niemców. Ale powołuje się na raport, którego nie zrozumiał
NAUKA 0 0Polacy szykują inspirowaną glonami rewolucję w medycynie. Właśnie dostali na to 21 mln zł
0 0Rząd chce wiedzieć, gdzie jeździsz i za ile. Dane z Ubera i Bolta przejmą służby
KARIERA 0 0Rozwój osobisty może zniszczyć człowieka. "Obudził się we mnie wewnętrzny krytyk na sterydach"
0 0W tych światowych miastach żyje się najlepiej. Znalazło się też miejsce dla Warszawy
WYWIAD 0 0O nich będzie głośno. Stworzyli pierwszy inteligentny głośnik rozumiejący komendy po polsku
BIZNES 0 0Nigdzie nie uciekniesz przed wyższym ZUS. Po tym tekście zrezygnujesz z przenosin firmy do Czech
NAUKA 0 0Ludzie już planują przeprowadzkę na "Drugą Ziemię". Ekspert wyjaśnia, czy to możliwe