Reklama.
Ale jak się do tego zabrać? Na jakich założeniach warto bazować budując wizerunek firmy, jako pracodawcy w sieci?
Pokaż swój kod kulturowy
Media społecznościowe to idealne miejsce, by zaprezentować światu kulturę organizacyjną firmy. Kim jest jej zespół? Jakimi zasadami kieruje się na co dzień? W co wierzy? Co chce osiągnąć? To właśnie kultura korporacyjna definiuje współczesny biznes. To marka sama w sobie. Jak zwracają uwagę autorzy raportu Deloitte Trendy HR 2015: - Organizacje, którym udało się stworzyć kulturę bazującą na pracy w imię wyższego celu czy też głębszych wartości, szczerym zaangażowaniu pracowników, odpowiednim dopasowaniu miejsca i sposobu organizacji pracy oraz silnym przywództwie osiągają lepsze wyniki i prawdopodobnie pokonają konkurencję w zakresie przyciągania najlepszych talentów.
Jak w ciekawy sposób pokazywać swój #culturecode? Najważniejsze to – pozostać autentycznym. Przykłady warto czerpać choćby z facebookowej strony Praca@Danone czy Grupa Żywiec Kariera.
Doskonałym narzędziem do prezentowania swojej kultury korporacyjnej jest też Instagram, którego formuła (dzielenie się zdjęciami) zachęca wręcza do pokazywania swojej organizacji od środka. Obrazy są w stanie przekazać więcej niż słowa i doskonale oddziałują na wyobraźnię. Mają też dużo większą moc dotarcia niż kilkanaście akapitów tekstów w zakładce kariera na stronie WWW.
Pokaż co robicie na co dzień i zdobądź szacunek
Internet staje się naturalnym środowiskiem, w którym w lekki i interesujący sposób można pokazywać czym tak naprawdę firma zajmuje się na co dzień. Warto pisać o codzienności i podejmować nawet najtrudniejsze tematy - choćby bezpieczeństwo na budowach, o którym uczy swoich pracowników i klientów słynąca z wysokich standardów w tym zakresie Skanska Polska.
Można edukować korzystając z gotowych narzędzi (robi to np. Socjomania na LinkedInie) lub … stworzyć własne i rozpocząć przygodę z blogowaniem. Mistrzami polskiej firmowej blogosfery są m.in PZU i Orange.
Nawiąż relację z aktualnymi i potencjalnymi pracownikami i zmniejsz dystans
Media społecznościowe wymuszają zmniejszenie dystansu pomiędzy nadawcą, a odbiorcą. Warto korzystać z tej możliwość choćby podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnych. Inspirację warto czerpać od najlepszych – np. zeszłorocznego zwycięzcy konkursu Employer Branding Awards, firmy Luxoft, która dzięki kampanii Composing Software z powodzenie rekrutuje najlepszych specjalistów IT.
Pokaż, że Twoja firma to pracodawca z wyboru, nie z przypadku
Prowadząc jakiekolwiek działania (online czy offline) nie zapominaj, że Twoim najlepszych ambasadorem są Twoim aktualni pracownicy. Nie bój się korzystać z ich dobrej energii. Szukając dobrych przykładów spójrz na hashtag #gohavas, z którego dumnie korzysta Havas Worldwide Warsaw.
Prowadząc jakiekolwiek działania (online czy offline) nie zapominaj, że Twoim najlepszych ambasadorem są Twoim aktualni pracownicy. Nie bój się korzystać z ich dobrej energii. Szukając dobrych przykładów spójrz na hashtag #gohavas, z którego dumnie korzysta Havas Worldwide Warsaw.
Budowanie marki pracowników, pomaga budować markę pracodawcy. Nie bój się więc pokazywać efektów pracy swojej organizacji wskazując konkretnych pracowników stojących za sukcesem.
A Wy, co dodalibyście do listy dobrych praktyk stosowanych przez polskie firmy w social media?