Jeśli Polacy nie mogą obejść się bez Google znaczy, że nie mogą się bez niego obejść polskie firmy. Najnowsze badanie czołowych stron internetowych w Internecie.
WYSOKA POZYCJA W GOOGLE TO RUCH W BIZNESIE
Coroczne raporty o Google pokazują rosnące znaczenie wysokiej pozycji naszej strony internetowej w Google. 50% Polaków szuka produktu poprzez wyszukiwarkę, a 70% szuka w ten sposób strony internetowej. Już nawet emeryci korzystają z Internetu. Co dziesiąty polski Internauta to emeryt lub rencista. Na co dzień moja firma odpowiada za pozycjonowanie ponad dwustu firm, ale zajmujemy się też kampaniami AdWords (reklama w Google) i reklamą na Facebooku. Większość raportów naszych klientów pokazuje jako źródło konwersji i różnego rodzaju transakcji wyszukiwarkę Google. Co ciekawe, to nie AdWords jest kluczowe dla ich sprzedaży, a właśnie wysoka pozycja strony internetowej w Google. Czym jest wysoka pozycja? Większość z nas otwiera tylko wyniki ukazujące się na pierwszej stronie wyszukiwania. Przeważnie tzw. TOP10 lub nawet TOP5. Każdy użytkownik wpisuje do wyszukiwarki tzw. słowa kluczowe - powiązane z prowadzonym biznesem. Dla księgowej z Łodzi może to być m.in. biuro rachunkowe Łódź. Zadaniem mojej agencji jest zbadać co to za słowa i sprawić, aby strona naszego klienta była w TOP3 wyszukiwań, gdy jego klient te słowa wpisze w Google.
"POMIJAMY REKLAMĘ Z ŻÓŁTYM ZNACZKIEM"
Od kilku miesięcy pytam swoich klientów, które strony w wyszukiwarce otwierają. Dosłownie zawsze pada ta sama odpowiedź: "Pomijam te strony z żółtym znaczkiem i wybieram te, które nie są reklamą". Pewnie wielu z Was słyszało o ślepocie bannerowej (banner blindness). Gdy przeglądamy treści na stronach internetowych, odruchowo nie zwracamy uwagi na reklamy. Nasz mózg po prostu nauczył się je pomijać. Najprawdopodobniej z podobną sytuacją mamy do czynienia w wyszukiwarce Google. Zamiast oglądać reklamy, od razu przechodzimy do przeglądania tzw. wyników organicznych czyli naturalnie wysoko wypozycjonowanych stron.
POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH W GOOGLE Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się informatycy, copywriterzy i marketerzy. Przeważnie skupieni w agencjach SEO. Optymalizują stronę pod kątem informatycznym, tworzą ogrom treści SEO, a potem prowadzą dla Waszej strony kampanie reklamowe w Internecie, oparte w dużej mierze na linkowaniu przychodzącym.
GOOGLE NAJPOPULARNIEJSZĄ STRONĄ W POLSCE
Google odwiedza 10 milionów Polaków. Wirtualnemedia.pl podają za agencją badawczą Gemius informację o bardzo dobrych wynikach amerykańskiej firmy na polskim rynku. Na podium tuż za Google uplasował się Facebook i Youtube.
W minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49,3–46,7 proc.), a najniższy – w sobotę (37,6 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 27,5 proc. do 34 proc. internautów, YouTube.com – od 20,4 proc. do 22,6 proc., a Google.com – od 9,7 proc. do 13,6 proc. - piszą wirtualnemedia.pl
W zestawieniu najpopularniejszych stron znajdziemy też TVN24, CDA czy Allegro.