97% polskich firm korzysta z Internetu. Ponad połowa z nich inwestuje w reklamę w Google. Te rewelacje przynosi najnowszy raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w Internecie, przygotowany przez IAB Polska oraz Ministerstwa Rozwoju i PwC.
Pozornie mogłoby się wydawać, że poniższe zestawienie wygrywa "E-mailing do własnej bazy mailingowej". Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo od wielu lat na polskim rynku mamy FreshMail i inne usługi, które starają się maksymalnie uprościć i zautomatyzować tę formę marketingu. Niemniej gdy przyjrzymy się temu zestawieniu bliżej, z łatwością dostrzeżemy, że polski rynek reklamy internetowej, zdominowało Google. Dlaczego? Dodajmy do siebie pozycję czwartą, piątą i szóstą, a otrzymamy wynik 72%. Tak naprawdę pozycjonowanie napędza także kampanie w social media, bo uzupełniają one SEO (marketing w wyszukiwarce). To pokazuje jak bardzo Google zdominowało nasze życie i biznes, jakim jest źródłem wiedzy o polskich przedsiębiorstwach i ich ofercie oraz jaką przewagę rynkową im zapewnia.
Wyszukiwarka czyli Google
Właściwie wszyscy wszędzie - w wyniku zrozumiałej poprawności - używamy określenia "wyszukiwarka". Oczywiście tylko promil tych danych może dotyczyć wyszukiwarki innej niż Google. Amerykański gigant jest właściwie monopolistą. Stworzył zupełnie nowe środowisko marketingu, którego nic innego nie potrafi ani zastąpić, ani naśladować.
SEO czyli pozycjonowanie stron internetowych
Wypozycjonowana strona internetowa, to strona widoczna w wyszukiwarce. Jeśli pojawia się naszym klientom w pierwszej kolejności jako odpowiedź na ich konkretne zapytania, osiągnęliśmy pozycję, którą w Goglerze nazywamy "sprzedażową" albo "komercyjną". W ten sposób zapewniamy sobie codziennie liczbę odwiedzić naszej strony www, wpływającą realnie na przychody firmy. To niezwykła forma reklamy, bo z przedsiębiorcą zaczynają kontaktować się klienci świadomi tego co chcą kupić i często zdecydowani na zakup.