
eBay i Amazon mogą w tym roku znacząco zwiększyć przychody wielu małych i średnich firm. Na co dzień pracuję z ponad dwustoma klientami, wspierając pozycję ich firmowych stron w wyszukiwarce Google (pozycjonowanie www, AdWords). W ostatnich miesiącach zauważyłem dość powszechną rezygnację z kanałów Allegro wśród właścicieli sklepów internetowych. Czują, że polityka polskiego portalu aukcyjnego nie sprzyja rozwojowi ich firm. Tymczasem coraz powszechniej interesują się eBay i Amazon, które nie tylko pozwalają polskim producentom badać i eksplorować rynki zagraniczne, ale także są szansą na wzrost sprzedaży. Po prostu konsumenci na rynku europejskim są w stanie zapłacić kilkukrotnie więcej za wysoką jakość, niż Polacy.
Sprzedaż na Amazon i eBay będzie w tym roku - tak uważam - jednym z najgorętszych tematów wśród małych i średnich e-sklepów. Wielu przedsiębiorców widzi w nich swoją szansę na zwiększenie sprzedaży i znalezienie nowych rynków, oferujących wyższe marże (przynajmniej z punktu widzenia producenta). Nawet Ci, którzy do tej pory w ogóle nie sprzedawali w Internecie, biorą pod uwagę Amazon i eBay, aby pozyskać klientów na rynkach niemieckim, francuskim, włoskim czy brytyjskim.
- niemal 60% polskich e-sklepów nie odnotowuje sprzedaży zagranicznej
- na obu platformach kluczem do skutecznej sprzedaży jest zadowolenie klientów, bo zapewnia dostęp do swego rodzaju konta Premium, oferującego szereg skutecznych narzędzi sprzedaży
- zarówno eBay i Amazon posiadają wewnętrzne systemy reklamy, które musimy zasilać dodatkowym budżetem?
Jedna z moich klientek produkuje produkt dla dzieci w niewielkiej miejscowości pod Białymstokiem. Młodej firmie na Amazon.de udało się w ciągu kilku miesięcy - rękoma raptem kilkuosobowego zespołu - osiągnąć przychody na poziomie 100 tysięcy euro. To zasługa produktu wysokiej jakości, dobrych zdjęć i wykorzystania potencjału wewnętrznych narzędzi reklamowych. W większości przypominają AdWords - tak Mateusz Grzywnowicz skomentował w naszej rozmowie sukces niewielkiego przedsiębiorstwa z Podlasia.
Firm oferujących wsparcie w sprzedaży na Amazon jest w kraju kilka. Natomiast agencji wspierających zarówno sprzedaż na eBay jak i na Amazon jeszcze nie ma. Nextsell jest agencją, która oferuję wsparcie na obydwu największych portalach sprzedażowych na świecie. Za proces założenia kont oraz wdrożenia produktów do sprzedaży odpowiadają osoby z wieloletnim praktycznym doświadczeniem. Pracują z nami również doświadczeni tłumacze, którzy zapewniają stały i bezpośredni kontakt z kupującymi. Niezwykle istotnym elementem sprzedaży transgranicznej jest właściwa księgowość, którą również zapewniamy. Nasze zespoły obsługi klienta zagranicznego składają się z wdrożeniowców, ekspertów ds. audytów, ekspertów ds. rachunkowość oraz tłumaczy.
