O autorze
Marcin Osman - przedsiębiorca, szkoleniowiec, podróżnik, autor, wydawca bestsellerów. Specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów i wyzwań biznesowych, które wymagają szybkiego i niestandardowego działania.
Więcej o autorze: osman.pl

Jak tworzyć angażujące treści na Facebooku?

Marcin Osman
Marcin Osman www.osmpower.pl
Od wtorku dostaje dziesiątki wiadomości na temat tego w jaki sposób tworzyć wartościowe treści na fejsie, w taki sposób aby ludzie je czytali, klikali, lajkowali i udostępniali.


No dobra, nie takie pytania dostaję :))) Pytacie mnie w jaki sposób robić posty, które będą lajkowane, klikane i udostępnianie. Ta drobna różnica całkowicie zmienia pytanie! :)

Poniżej macie moje skondensowane, najlepsze praktyki w tym zakresie przetestowane na mnie i moich projektach. Czytajcie i wdrażajcie na maksa bo efekt gwarantowany!

1. Pisząc post zadaję sobie pytanie, czy sam bym w niego kliknął gdybym go zobaczył u znajomego. I drugie, znacznie ważniejsze i bardziej pogłębione pytanie to: czy gdybym taki post zobaczył u znajomego to chciał bym go dalej udostępnić? Jeżeli odp. brzmi NIE to wracam do pracy nad postem i robię to tak długo, aż czuję że jest w nim wartość, którą będą chcieli docenić inni swoim czasem, lajkami i udostępnianiem.

2. KAŻDY post na Facebooku MUSI mieć zdjęcie, KAŻDY, powtarzam KAŻDY. Czemu? Bo klikamy w obrazki a nie w teksty. Prawda oczywista, ale większość z postów, które latają po moim feedzie jest albo bez obrazka, albo ze… słabym obrazkiem czyli bez obrazka :)

3. Każdy post ma aktywny link, bo każde moje działanie na fejsie ma charakter biznesowy. KAŻDE! :) Jeżeli Twój cel prowadzenia FB nie jest biznesowy to też ok, ale ściągając uwagę swoich czytaczy daj im miejsce gdzie mogą przejść dalej, kliknąć, poczytać, zostawić maila itd.


4. EMOCJE – każdy mój post dotyczy moich doświadczeń, przemyśleń, projektu, znajomych, a to co czynni go atrakcyjnym to oprócz wartości informacyjnej jest wartość emocjonalna (humor, inspiracja, kontrowersja itd.) Moim mistrzem w tym zakresie jest Fredrik Eklund (stąd to zdjęcie :D ), który potrafi doskonale wykorzystywać emocje do angażowania swojej społeczności! :)

5. Czytelność postów. Zobaczcie jak dużo u mnie w tekście jest ENTERów- dzięki czemu poprawiona jest ich czytelność, bo wyeliminowałem tym samym efekt „zbitego tekstu”

6. Podziękowanie, wdzięczność, docenienie - to rzeczy, które okazuję moim czytelnikom, w zamian za ich uwagę i zaangażowanie.

A to w jaki sposób Eklund prowadzi swoją efektywną komunikację marketingową, możecie sprawdzić o tutaj: www.fredrikeklund.pl

Ps.
Mam nadzieję, że odnaleźliście w powyższym przepisie wartość dla siebie. Jeśli tak, to podeślijcie proszę ten artykuł dalej do osób, które mogą tego potrzebować.
Dziękuję! :)
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Zrobił aplikację, bo chciał pomóc mamie. Okazała się takim hitem, że rzucił pracę i założył firmę
DZIEJE SIĘ 0 0Jak ministerstwo mogło płacić za usługi trolli? Detektyw ujawnia możliwe scenariusze
DZIEJE SIĘ 0 0Przepis PiS-u na bezkarność. Człowiek partii na czele najważniejszego organu kontroli w państwie
BIZNES 0 0Para Polaków zrobiła biznes... na psich głowach. Sprzedają swoje rzeźby na całym świecie
0 0Stoją w kolejkach, kupują buty i sprzedają je drożej. Na parze zarabiają nawet 5 tys. zł