Na początku października przedstawiono projektu
ustawy o wspieraniu produkcji kulturowych gier wideo. Ustawa ta ma zapewniać mechanizmy umożliwiające wsparcie finansowe dla branży. Sektor gier wideo został rozpoznany bowiem jako jeden z perspektywicznych dla wzmocnienia pozycji gospodarczej państwa. W uzasadnieniu do projektu tego aktu prawnego wskazano, że potrzeba opracowania mechanizmów wsparcia finansowego dla tej branży została zdiagnozowana w cyklicznych badaniach Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego a rekomendacje, co do takich prac zawarto w raporcie Kondycja Polskiej Branży Gier wideo.
Kto może skorzystać?
Ze wsparcia zaproponowanego w ramach omawianego projektu ustawy mogą skorzystać producenci kulturowych gier wideo. Za producenta uznawany będzie podmiot, który ponosi w ramach produkcji danej gry koszty (kwalifikowane, wskazane w katalogu takich kosztów przewidzianym np. w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych lub ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych). W uzasadnieniu do projektu ustawy doprecyzowano, że „producent powinien być odpowiedzialny za projektowanie, właściwą produkcję i testowanie gry wideo, jednocześnie będąc zaangażowanym w każdy z tych etapów”. Chodzi zatem jedynie o podmioty, które zajmują się całym cyklem produkcyjnym gry. W dalszej części uzasadnienia podkreślono, że zasadą projektowanej ulgi jest to, że może ją uzyskać wyłącznie jeden producent. Wyłącza to możliwość ubiegania się o daną ulgę np. przez podwykonawców.